Den ska kosta max 1500kr.
Ha usb ingång.
Kunna spela cd, cd-rw och mp3.
insomnings funktion.
Vara så liten som möjligt.
Det jag hittat hitills är denna produkt från Philips:
Det som gör mig lite skeptisk mot den är 5W RMS.
Moderator: Redaktörer
Alexi skrev:Jag är i stort behov av en sovrumsstereo.
Den ska kosta max 1500kr.
Ha usb ingång.
Alexi skrev:Det som gör mig lite skeptisk mot den är 5W RMS.
Men den har ju ingen USB ingångJocke skrev:Hur stort är sovrummet?
Jag skaffade en Denon CD-reciever till köket och det är ju ingen tokig grej. Lite dyrareän du tänkt dig men absolut en bra pryl!
/Jocke
PS. Om den är för dyr för sovrummet kan du ju göra som jag - ställ den i köket1
Alexi skrev:Jag lysnar på talböcker på mp3 på nätterna. Smidigt att bara kopla in och lysna.
Alexi skrev:nä jag kör aux nu, men det är ju lite mer bökigt.
Helst skulle jag såklart vilja köra en Denon DM33 med ett par OA12. Men den budgeten har jag inte och DM serien har enormt högt andrahandsvärde så inga möjligheter att fynda beg. finns heller.
ja den var verkligen stilig skulle passa utmärkt stilmässigt här hemma!perstromgren skrev:Detta är den optimala sovrumsstereon för 1500:-:
http://www.blocket.se/vi/9895264.htm?ca=7_s
(Är annonsen borta kan jag berätta att det är en sådan här: BeoMaster 1400K)
Fast ändå snyggare är BeoMaster 900K, men den är svår att få tag på. Själv använder jag en 900, fast utan inbyggda högtalare.
Tyvärr är dom för stora för sovrummetVee-Eight skrev:Har inte Slarrten ett par Carlsson OA14Y ståendes, tillhörande Hali? Om Alexi frågar snällt så kan han nog bli fodervärd han också.
Vee-Eight skrev:Har inte Slarrten ett par Carlsson OA14Y ståendes, tillhörande Hali? Om Alexi frågar snällt så kan han nog bli fodervärd han också.
Den var rätt tjusig, speciellt om kan separera dom tre delarna som det ser ut som om man skulle kunna göra.UrSv skrev:Med tanke på prisläget så borde du satsa på lite kvalitet typ en riktig "X4-TECH X-Cite HIFI-ANLÄGGNING" från Conrad. Spelar upp från USB å annat.
En viss reservation för att direktlänken inte funkar. Conrad är lite anders. Artikelnr: 341026
De är precis nyfunna och håller på att renoveras. Om du vill ha dom, kan vi ses grillen klockan 9, ta inte med några vänner*... :wicked:Alexi skrev:Jag tar gärna hand om dina OD11
Alexi skrev:UrSv skrev:...X4-TECH X-Cite HIFI-ANLÄGGNING från Conrad. Spelar upp från USB å annat
Den var rätt tjusig, speciellt om kan separera dom tre delarna som det ser ut som om man skulle kunna göra.
Slartibartfast skrev:Just nu står det ett par i5, ett par pP-2, ett par od11, ett par oa12 samt hali's oa14 längs samma vägg i det så kallade lyssningsrummet.
phloam skrev:Slartibartfast skrev:Just nu står det ett par i5, ett par pP-2, ett par od11, ett par oa12 samt hali's oa14 längs samma vägg i det så kallade lyssningsrummet.
Apropå detta - jag har nån gång för länge sen hört att det helst bara skall finnas de högtalare som man använder i ett lyssningsrum, dvs en massa olika högtalare (som i en hifi-affär med en hel vägg full med olika) inte är bra, att de skulle påverka på nåt sätt. Ligger det nåt i detta alls eller??
Alexi skrev:Den var rätt tjusig, speciellt om kan separera dom tre delarna som det ser ut som om man skulle kunna göra.UrSv skrev:Med tanke på prisläget så borde du satsa på lite kvalitet typ en riktig "X4-TECH X-Cite HIFI-ANLÄGGNING" från Conrad. Spelar upp från USB å annat.
En viss reservation för att direktlänken inte funkar. Conrad är lite anders. Artikelnr: 341026
silvervarg skrev:Ofta är de inte specade i 8ohm last utan i 6 eller 4ohm last. T.ex. är conraden specad till 2x5W RMS i 4ohm. Dvs 2x2.5W RMS i 8ohm (antar att spänningen är begränsande).
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster