Visst kan du få testköra mitt ex. Jag har inte hunnit så långt med det än men har god erfarenhet av Gina20 och Mia 24/96.
Jag införskaffade Audiofire4 ganska nyligen för att använda som både mätgrunka samt dokumentation av mina och polarnas försök till att skapa musik (

) samt som DA till laptoppen och ev. hemmariggen vid finlyssning.
Låter ju klart mer högupplöst (såklart) än laptoppens egen hörlursutgång. Tror dock att jag får bättre resultat med en dedikerad hörlursdriver. Hade sån tidigare men det ligger nog skrotat i en hink nånstans. Ska slita fram lödkolven nån dag å plocka ihop nåt igen. Sen råkade jag bli pålurad en switchad närdel på Elfa och den kanske inte ger lika bra resultat som en linjär dito eller batterimatning. Ska ladda upp några blyackar jag har liggande å jämföra ljudet med den switchade nätdelen.
Jag är kräsen och såg denna produkt som det bästa portabla, integrerade alternativet i prisklassen. 48V mickingångar samt att den även går att köra som standalone DAC utan dator.
p.s. har du 6pin firewire så spänningmatas Fireaudio (eller var det Audiofire... suck! jag är hjärndöd) direkt från datorn utan extern nätdel.
edit: har ingen erarenhet av mixrar med digitala funktioner. Lajjade med en mackie mixer för några år sedan, den var väl ok men hörlursutgången lät inge vidare jämfört med line out + extern driver(buffer).
/Peter