Moderator: Redaktörer
petern skrev:B & W dm7, är det något att lägga pengar på? Vet att dom är från mitten av sjuttiotalet men inget mer. Tacksam för råd!
Lust skrev:Ja, diskanthanteringen i DM4:an tillhör fortfarande bland det bättre jag hört under 20-30 kkr.
Och ja... det har gått 35 år sedan dess...
Vad hände med utvecklingen? Eller är det bara min smak som är lite udda?
Lust skrev:Har tyvärr aldrig lyckats med att få lyssna på ett par DQ-10:or.
Men är ruskigt sugen på att göra det någon gång efter allt man läst om dom där kamoflerade "brädhögarna"...
Vore riktigt kul att få ge sig själv en smäll på fingrarna då jag alltid haft svårt för piezo-diskanter i allmänhet och dessa motorolor i synnerhet. Men det beror väl som vanligt på sammanhanget de spelar i.
När kom DQ-10:orna förresten? På tal om utveckling...
Lust skrev:Det ante mig att det borde ligga till på det sättet. Har för mig att den lilla mikrofonmembransdiskanten på DM4:an kliver in någonstans i de trakterna också och luftar till det hela.
Bor i Älvsjö.
Lust skrev:Tack för erbjudandet, det skulle jag se fram emot att äntligen få göra någon gång. Älskar koncept som består av tämligen ordinära element, men blir till en stor helhet. Tycker att man även med DQ-8:an lyckats rätt bra i det avseendet. Även om jag gissar att den förmodligen är ganska "platt" och "könlös" i jämförelse med DQ-10:an.
PM:a gärna när du känner att tiden och lusten finns.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster