Hej
För ett tag sedan hade jag hemma ett par system audio 1050 som jag dock sålde vidare...tyckte dock att dessa högtalare lät alldeles förträffligt när jag lyssnade på dom. Jag var riktigt nära att byta ut mina nuvarande högtalare mot dom, men dom saknade den sista djupbasen och lite ljudtryckskapacitet. Nu har dock uppgraderingsdjävulen satt sig ordentligt i mitt huvud sedan jag lyssnade på cardigans long gone before daylight och tyckte att det lät bättre i bilen (audi a4 originalstereo) än hemma i soffan.
SÅ nu funderar jag på att försöka byta ut hela min anläggning bestående av jamo d590 med tillhörande surround och en pioneer thx reciever (859) mot ett par bättre golvhögtalare. Och gärna mot ett par system audio modell större, dock så tvekar jag lite, är system audio generellt så bra som jag tyckte att modelleln 1050 var? Är det någon som har några erfarenheter av märket? Det kanske finns andra märken som är likvärdiga eller bättre, tipsa på!! det viktiga är att musiken blir levande, för det är den inte nu. Känner ingen närvarokänsla alls när jag lyssnar hemma. (Tyvärr tror jag ingen vill byta ut sina pi60 mot min hemmabio, annars hade det varit klockrent....har en kompis som har piP och dom är för små för mig, vill kunna spela högre. )
Mvh Håkan