Moderator: Redaktörer
hali skrev:Lust skrev:Den här insidan får då inte mig att gå igång...
Så om det varit fler komponenter hade den varit bättre?
Lust skrev:
Den här insidan får då inte mig att gå igång...
Lust skrev:Fler komponenter? Nej, men det ser ut att vara billiga komponenter.
Standard DVD-ROM (finns i datorer och Denver DVD), inga avskärmningar (även om det är en hel del luft emellan) och ingen dämpning av chassit.
Lust skrev:Hetsporren skrev:Å andra sidan får du idag en ny H/K HD970 för 2800 kr! Kolla här.
Den här insidan får då inte mig att gå igång...
Johan_Lindroos skrev:Lust skrev:Beskriv då vad som är så dåligt.
Vad är dåligt med en "standard" DVD-ROM-läsare? (det är ingen sådan)
Vad är dåligt utan avskärmning? (det kanske inte behövs i konstruktionen)
Exakt vad påverkas genom att dämpa chassiet? (vet du om att känsligheten för vibrationer är extremt låg?)
Vilka komponenter anser du "ser billiga ut"?
Tycker du att Harman gjort en dålig kretslösning? Det är nämligen det som har mest betydelse för hur apparater låter. Vad är det isåfall hos konstruktionen du inte tycker är bra?
Tyvärr ger jag inte mycket för dina kommentarer.
Annars är vi cool. Inget illa menat från min sida. Bara att jag tycker ditt resonemang verkar lite "ihåligt".
andre skrev:Vad skall man leta efter om man vill ha en riktigt bra beg cd-spelare billigt? (1000-3000 kr)Fins det?
Är det en omöjlig kombination?
Isåfall vilken summa måste man upp till?
tvett skrev:H/K´s lösning med nätdelen på samma kort(/jordplan) som processor och ljuddel är väl något att ifrågasätta kanske...
Nattlorden skrev:andre skrev:Vad skall man leta efter om man vill ha en riktigt bra beg cd-spelare billigt? (1000-3000 kr)Fins det?
Är det en omöjlig kombination?
Isåfall vilken summa måste man upp till?
Borde kunna inträffa att någon sätter ut en Pioneer 668 på beg-marknaden utan att veta vad den är värd... fast då får du hugga snabbt.
OlA-68 skrev:vad e det som får alla att lovprisa denna cdspelare eller vad det nu e
snygg e den ju inte iaf.
Piotr skrev:Klockan är det viktigste och lyfter de flesta budgetspelare rejält.
Johan_Lindroos skrev:Lust, problemet är bara att hur saker och ting ser ut på insidan tyvärr inte ger några indikationer på hur det låter. Man kanske bara får reda på förutsättningar för att ljudet eventuellt kan bli lyckat, men konstruktionen kan var helt kass även om det ser påkostat ut.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster