fuck numark!!!

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
housemicke

fuck numark!!!

Inläggav housemicke » 2007-01-06 00:28

och jag menar det. det här är ett ICKE-KÖPRÅD!

för ca en månad sen gick en av mina numark tt200 vinylspelare sönder, den kunde inte hålla konstant tempo, det blev lite dippar då och då, mycket tydligt hörbart, det lät inte bra kan jag jag säga, det hände ungefär var 30sekund eller oftare.

så jag och min bror skruvade upp spelarn. på det kretskortet som själva motorn sitter på så hade en konding gått (tydligen en mycket viktig konding för tempot för när vi tog bort den så gick spelarn inte alls, hackade bara fram och tillbaka), så vi bytte alla kondingar på hela kortet till värre doningar, och nu fungerar den spelarn igen

tänkte spela in ett set idag och vad hör jag, jo lite tempovariation!! nu på den andra spelarn!!! WTF. det va ganska svårt att höra men när jag spelat ett par plattor så blev det uppenbart att den andra spelarn led av samma problem (dippar i tempo lite då och då dock inte lika grovt som den första).

så jag skruvar upp den och vad hittar jag.. vill ni gissa? jo surprise surprise en konding hade gått på exakt samma kort som den andra spelarn ( på motorkortet) dock buktade den här kondingen inte ut lika mycket som den andra. men ändå!! vilken jävla skit, vafan kan man inte begära att grejerna ska hålla mer än 3 år (och då spelar jag inte så värst mycket på dom).

har grejerna en beräknad livslängd på 3 år eller???

ok nu har jag gnällt klart (nästan), men jag är fortfarande förbannad, 2 spelare som gått sönder inom en månad med samma problem!!

vad ska jag göra? byta alla kondingar på motorkortet och sen sälja skiten (uttrycket befogat tycker jag), eller laga och behålla?

vad tror ni det är för fel på spelarna? varför går kondingarna? min bror påpekade att det va extremt låg komponentkvalitet (typ det sämsta han sett)

jag skulle gärna vilja byta till ett par technics spelare (sl1210 serien), håller dom? har nån upplevt samma problem med dom? jag har själv spelat på ett par 15 år gamla technics och dom va det 0 problem med (och hade aldig vart några heller) och dom hade gått dagligen varenda sommar på en klubb!!

håll er borta från numark! helst så jävla långt borta ni kan komma, fuck numark.

vad tycker ni jag ska göra?????

till moderatorerna: om den här tråden har hamnat fel så flytta den gärna men låt allt stå kvar så folk inte köper numarks produkter utan att veta vad som händer
Dom flesta konversationer är i själva verket monologer som framförs i närvaro av ett eller flera vittnen.

nu med adekvat domestisk vokabulär disponibel.

/ din rasp i röven

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2007-01-06 01:18

Denna moderator tycker detsamma om Numark. Iaf deras cd-spelare. Har tvingats jobba med deras dubbel-cd i alla prisklasserna, och det gör jag inte gärna igen. Kines-leksaker! Har Denons spelare som favorit, speciellt den gamla 1800f.

Technics sl1210 har alltid haft delar till rätt bra pris, inte alls omöjliga att laga själv. Sedan håller de för kärnvapenkrig. Dock behövs bra renoverade motorer för att man skall få hifiambitioner med 1210:an.

Jag söker fö bajonettfattningen på tonarmen till DJ-spelare, de som passar till Ortofon Concord bla. Har du ngn till övers så PM:a mig.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
housemicke

Inläggav housemicke » 2007-01-06 01:44

jag skulle kunna ge dej mina bajonettinfattningar till dom raka tonarmarna (om det är den där lilla skruva och tryckinmojängen man fäster pickuperna i dvs) men antagligen så lagar jag dom o säljer skiten till först bästa på blocket (och den som köper dom vill säkert ha dom raka tonarmarna också) tycker t o m att tonarmarna är verkar "plastiga" på spelarna tror inte det är nåt du vill ha om jag ska va ärlig, alla komponenter på en technics är flera 1000%mer gedigna enligt mej.

vad hade du för problem med cdspelarna? gick dom sönder titt som tätt?

nu sitter jag och tänker på alla klubbar som har numarks värstingspelare (ttx), och det lär va samma skitkomponenter i dom, snacka om junk, tänk dej när en sån pajar mitt under en spelning, grejer som är gjorda för klubb-bruk ska enligt mej va "skottsäkra" in i förbannelse.
Dom flesta konversationer är i själva verket monologer som framförs i närvaro av ett eller flera vittnen.

/ din rasp i röven

Användarvisningsbild
dogspike

Inläggav dogspike » 2007-01-06 01:54

Undrar bara om det är bättre komponenter på Numarks flaggskepp TTX1, borde vara det iaf för 6000:-

Användarvisningsbild
dogspike

Inläggav dogspike » 2007-01-06 01:58

Glömde säga att det här ämnet lämpar sig nog lite bättre på www.djbattle.net

Användarvisningsbild
tvett

Inläggav tvett » 2007-01-06 02:09

dogspike skrev:Glömde säga att det här ämnet lämpar sig nog lite bättre på www.djbattle.net

Kanske det... vad vill du ge för ett par 1210mkII?
/J

Cygnus resurectum

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2007-01-06 02:37

housemicke skrev:jag skulle kunna ge dej mina bajonettinfattningar till dom raka tonarmarna (om det är den där lilla skruva och tryckinmojängen man fäster pickuperna i dvs) men antagligen så lagar jag dom o säljer skiten till först bästa på blocket (och den som köper dom vill säkert ha dom raka tonarmarna också) tycker t o m att tonarmarna är verkar "plastiga" på spelarna tror inte det är nåt du vill ha om jag ska va ärlig, alla komponenter på en technics är flera 1000%mer gedigna enligt mej.

vad hade du för problem med cdspelarna? gick dom sönder titt som tätt?

nu sitter jag och tänker på alla klubbar som har numarks värstingspelare (ttx), och det lär va samma skitkomponenter i dom, snacka om junk, tänk dej när en sån pajar mitt under en spelning, grejer som är gjorda för klubb-bruk ska enligt mej va "skottsäkra" in i förbannelse.

Ja, försök att kränga dem hela om du kan.

Ang cd-spelarna så spelade jag mest på nya splajsans spelare. Det trista var detaljkvaliteten, knapparna som ibland behövde kraftigt tryck, andra ggr räckte en tung blick beroende vart på knappen man tryckte. Sedan blev det läsfel, totallåsning av spelare, bortglömda cue-punkter etc etc. Iof, hade med mig en som var bra vid ett par tillfällen, den betedde sig som en hygglig denon. Kommer dock inte ihåg modellen på den.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
housemicke

Inläggav housemicke » 2007-01-06 02:44

tvett skrev:
dogspike skrev:Glömde säga att det här ämnet lämpar sig nog lite bättre på www.djbattle.net

Kanske det... vad vill du ge för ett par 1210mkII?

har hittar technics mk5 för 4.5k st från tyskland på prisjakt, det måste va billigast i europa (annars handlar jag från chemicalracords.co.uk, htfr.com, och turnkey) måste laga mina först o bli av med innan jag handlar nytt. vad tycker ni är ett bra pris för ett par sunknumark tt200 med ett par stanton 505 (nästintill nya). fullt fungerande åtminstone ett tag då... 3k eller? eller tycker ni det är ockerpris?

/ din rasp i röven

Användarvisningsbild
Jocke

Inläggav Jocke » 2007-01-06 11:51

Ang Numark,

Det var ju rätt bra att det gick att laga! Verkar ju inte ha krävts så mycket felsökning heller. 3 år känns ju som lite väl kort livslängd men har du inte haft andra problem så är det väl bara att köra vidare!

/Jocke

Användarvisningsbild
Mad

Inläggav Mad » 2007-01-06 12:40

Nu är väl just TT200 en ren konsumentprodukt skulle jag säga. Visst är det kasst att dom rasar efter exakt tre åt båda två men det börjar bli att räkna med nuförtiden.
Har själv två stycken TT2 som är flaggskeppet innan TTX som fortfarande fungerar alldeles utmärkt trots en hel del stryk. Med tanke på vilka som trots allt spelar på Numarks prylar idag har jag svårt att se att de skulle vara av kass kvalitet (cd-spelarna har jag ingen aning om).

Användarvisningsbild
dogspike

Inläggav dogspike » 2007-01-06 15:40

jag vill inte ha några technicsspelare, no dj stuff.

Användarvisningsbild
housemicke

Inläggav housemicke » 2007-01-06 17:08

det skulle va kul att veta varför kondingarna gick, men min bror sa att det skulle ta jättlång tid för honom att ta reda på det så vi skiter i det, vi byter dom bara så får det hålla ett tag till. förhoppningsvis..

/ din rasp i röven

Användarvisningsbild
housemicke

Inläggav housemicke » 2007-01-06 17:15

Mad skrev:Nu är väl just TT200 en ren konsumentprodukt skulle jag säga. Visst är det kasst att dom rasar efter exakt tre åt båda två men det börjar bli att räkna med nuförtiden.
Har själv två stycken TT2 som är flaggskeppet innan TTX som fortfarande fungerar alldeles utmärkt trots en hel del stryk. Med tanke på vilka som trots allt spelar på Numarks prylar idag har jag svårt att se att de skulle vara av kass kvalitet (cd-spelarna har jag ingen aning om).

jag har även en mixer från numark ppd01, den gick sönder efter ca 6månader (en kanal den stendog, vet ej varför) men den lagade dom åt mej, och har fungerat som den ska efter det, just den är jag nöjd med, mycket smidigt med separat tonkontroll till hörlurarna, och så lyser den läckert blått..

/ din rasp i röven

Miles

Inläggav Miles » 2007-01-08 18:47

Micke,

Se PM.

Återgå till Köpråd