och jag menar det. det här är ett ICKE-KÖPRÅD!
för ca en månad sen gick en av mina numark tt200 vinylspelare sönder, den kunde inte hålla konstant tempo, det blev lite dippar då och då, mycket tydligt hörbart, det lät inte bra kan jag jag säga, det hände ungefär var 30sekund eller oftare.
så jag och min bror skruvade upp spelarn. på det kretskortet som själva motorn sitter på så hade en konding gått (tydligen en mycket viktig konding för tempot för när vi tog bort den så gick spelarn inte alls, hackade bara fram och tillbaka), så vi bytte alla kondingar på hela kortet till värre doningar, och nu fungerar den spelarn igen
tänkte spela in ett set idag och vad hör jag, jo lite tempovariation!! nu på den andra spelarn!!! WTF. det va ganska svårt att höra men när jag spelat ett par plattor så blev det uppenbart att den andra spelarn led av samma problem (dippar i tempo lite då och då dock inte lika grovt som den första).
så jag skruvar upp den och vad hittar jag.. vill ni gissa? jo surprise surprise en konding hade gått på exakt samma kort som den andra spelarn ( på motorkortet) dock buktade den här kondingen inte ut lika mycket som den andra. men ändå!! vilken jävla skit, vafan kan man inte begära att grejerna ska hålla mer än 3 år (och då spelar jag inte så värst mycket på dom).
har grejerna en beräknad livslängd på 3 år eller???
ok nu har jag gnällt klart (nästan), men jag är fortfarande förbannad, 2 spelare som gått sönder inom en månad med samma problem!!
vad ska jag göra? byta alla kondingar på motorkortet och sen sälja skiten (uttrycket befogat tycker jag), eller laga och behålla?
vad tror ni det är för fel på spelarna? varför går kondingarna? min bror påpekade att det va extremt låg komponentkvalitet (typ det sämsta han sett)
jag skulle gärna vilja byta till ett par technics spelare (sl1210 serien), håller dom? har nån upplevt samma problem med dom? jag har själv spelat på ett par 15 år gamla technics och dom va det 0 problem med (och hade aldig vart några heller) och dom hade gått dagligen varenda sommar på en klubb!!
håll er borta från numark! helst så jävla långt borta ni kan komma, fuck numark.
vad tycker ni jag ska göra?????
till moderatorerna: om den här tråden har hamnat fel så flytta den gärna men låt allt stå kvar så folk inte köper numarks produkter utan att veta vad som händer