Moderator: Redaktörer
mapem skrev:Armen är mycket riktigt en TP 13a, retro ja, men snygg, nja. Men TD-150 fanns också i lyxversion med SME 3009. Tidlöst vacker!
perstromgren skrev:mapem skrev:Armen är mycket riktigt en TP 13a, retro ja, men snygg, nja. Men TD-150 fanns också i lyxversion med SME 3009. Tidlöst vacker!
Är du säker på det? När jag köpte min TD150 (1973) fanns bara två versioner, med och utan arm (kallad TD150B). Jag fick vackert köpa en 150:a utan arm och köpa en SME 3009 i lösvikt.
Men visst är den snygg!
mapem skrev:Du har säkert rätt. Men jag tror den "nakna" modellen var mer eller mindre tänkt för SME.
JTarnstrom skrev:Jag är korkad. Snälla, förklara det där med att tonarmen ska vara radiellt monterad. Tallriken är ju rund. Bara det är rätt avstånd från mittaxeln på tonarmen.
Tärnström
mapem skrev:Snygg låda till 150:an förresten, har du byggt den själv? Liknar en Linn LP12. Hur ändrar du hastighet, du tycks ha ersatt väljaren med en strömbrytare bara.
mapem skrev:Exemplariskt snygg låda Ragnwald!
När det gäller pickup verkar det som om OM 40 är den de flesta rekommenderar. Men finns den att köpa? Vinylbutiken har OM30 men inte 40. Däremot verkar OM40-nål gå att köpa. Är det vettigt att köpa en OM10 och en 40-nål?
Får jag nån gång tag i en 3009 så verkar ju OM fungera bra i den.
Svaret på frågorna kanske finns i den jättelånga tråden om CD och vinyl, men jag orkade inte med alla sidorna....
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster