Köptips tyst hemmabioförstärkare.

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
bmwjanne

Köptips tyst hemmabioförstärkare.

Inläggav bmwjanne » 2007-01-28 13:20

Hej ! Jag kommer inom kort att uppgradera hela min hemmabio anläggning med klipsch högtalare. Jag skall även byta hemmabioförstärkaren. Min fråga är: vilka hemmabioförstärkare har minst bakgrundsbrus.Klipsch högtalarna har ju en känslighet på 99db/1 watt/1meter.Jag har en budget på uppemot 30K för hemmabioförstärkaren.

Användarvisningsbild
PerStromgren

Re: Köptips tyst hemmabioförstärkare.

Inläggav PerStromgren » 2007-01-28 18:35

bmwjanne skrev:Hej ! Jag kommer inom kort att uppgradera hela min hemmabio anläggning med klipsch högtalare. Jag skall även byta hemmabioförstärkaren. Min fråga är: vilka hemmabioförstärkare har minst bakgrundsbrus.Klipsch högtalarna har ju en känslighet på 99db/1 watt/1meter.Jag har en budget på uppemot 30K för hemmabioförstärkaren.

En bioförstärkare i den prisklassen får inte brusa, då får tillverkaren skämmas! :evil:
... tycker jag!

Per

Användarvisningsbild
Strauss

Inläggav Strauss » 2007-01-28 18:40

Du kan nog köpa i princip vad som helst, sen se till att koppla in ett mantelströmsfilter till din antennkabel på tvn, om man får brus ifrån någonstans så det är oftast det första man kan kolla.

Användarvisningsbild
bmwjanne

Inläggav bmwjanne » 2007-02-02 00:19

Tackar för svaren.Nu dök det ju upp ett bra erbjudande på två st hifiklubbar som jag inte kunde motstå.NAD T 973 som jag kommer att komplettera med något bra surroundförsteg.Ibland skall man ha tur :D

Återgå till Köpråd