Moderator: Redaktörer
munki skrev:Hej
Jag letar slutna lurar (DJ modell) som lätt kan vikas, men samtidigt ger en fin HiFi upplevelse i morgontrafiken. Budget max 2000 kr.
Är Sennheiser HD25 något att ha?
munki skrev:Hej
Jag letar slutna lurar (DJ modell) som lätt kan vikas, men samtidigt ger en fin HiFi upplevelse i morgontrafiken. Budget max 2000 kr.
Är Sennheiser HD25 något att ha?
Morello skrev:Se till att dom tätar utåt. Jag rekommenderar Vic Firths studiolur, så att medpassagerare skonas. Kostar 995 på www.jam.se.
Jag byter i snitt plats på morgonbussen varannan dag pga. att de satans MP3-pinnarna breder ut sig.Folk kommer bli hörselskadade av att lyssna på kontemporär, ultralimiterad popsmörja på öronpinande nivå.
Haha!Morello skrev:Ja, jag inte uttrycka mitt hat mot dessa förbannade lurar som pyser ut irriterande diskant-fnissel.
Jag ser hellre att folk röker på bussen än lyssnar i sina läckande lurar!
Morello skrev:Ja, jag inte uttrycka mitt hat mot dessa förbannade lurar som pyser ut irriterande diskant-fnissel.
Jag ser hellre att folk röker på bussen än lyssnar i sina läckande lurar!
housemicke skrev:jag använde ett par hd25 i ett par månader tillsammans med en iriver mp3spelare, det va riktigt trevligt faktiskt... billigt i tyskland nu, 1300kr eller så...
jag har ett par shure e2c, som jag också använt ett halvår eller så... letade ganska länge efter vilka IEM´s som skulle funka bra. mitt krav va: mycket bas, mest bas(den går alltid att skruva ner om det skulle bli för mycket), och hållbarhet, och shureluren verkade va det jag letade efter. billig dessutom...
Morello skrev:HD25 läcker sannolikt för mycket för att bäras av resenärer som respekterar medresenärer.
Vic Firth är det som gäller.Beyer har också några riktigt täta lurar i proffsserien.
RogerGustavsson skrev:Sennheiser HD 25 kostar 1459 kr hos Thomann. Sennheiser HD 25-SP kostar 800 kr. Dessa torde skilja sig en del åt ljudmässigt, bl.a. är det andra ljudalstrare i den dyra. Den dyrare har jag sett rekommenderad på oilka håll. Det är alltså den du har använt Slartibartfast? Ligger i samma prisklass som AKG K271.
Slartibartfast skrev:
Beroende på om man använder en HDD-modell eller en flash-modell på mp3 spelare kan det ju vara trevligt med en liten eller stor lur. En HDD-modell ger ju att man antagligen har med sig en väska eller något, vilket inte flash-spelaren ansätter lika naturligt. Jag undrar därför lite kring den här in-ear modellen ifrån Shure. Hur sitter den i örat? vad är det för yta på själva "blobben" som man stoppar in?
[slrt]
Nefilim skrev:Måste man under dygnets alla vakna timmar lyssna på musik eller radio??
Nefilim skrev:Jag förstår inte varför man ska ha bärbart ljud öht!? Är det så svårt med de naturliga ljuden, eller de ljud som finns omkring oss?
Jag säger bara TYSTNAD! Visserligen kan man inte uppleva det i en stad, men ändå! Måste man under dygnets alla vakna timmar lyssna på musik eller radio??
Nagrania skrev:Om du ser någon i tunnelbanan med ett par HD25 på huvudet så är det jag. Jag har haft samma lurar i över tio år och jag tycker att dom låter utmärkt. En annan sak, man kan också bli igenkänd bakifrån av någon på forumet. NN här på forumet kom fram och hälsade på mig just tack vare mina Sennheiser HD25.
Nefilim skrev:Det är en massa "tjatter" även här. Men jag tycker att detta hör till vardagen. Musik ska man njuta av i hemmets lugna vrå!
silvervarg skrev:Det var värst vad dåligt det var med förslag på lurar med DJ-utseende, som var det som efterfrågasdes från början.
Jag föreslår:
Ultrasone HFI650
Audio Technica ATH-Pro700
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster