Moderator: Redaktörer
Då jag är småbarnsförälder och därför oftast har tid attt lyssna efter läggningsdags,
Idag har jag en technics SU-A700 samt en Sony STR-DE685, men ingen av dessa klarar jobbet
jonke skrev:Ja, jag börjar faktiskt att undra själv om det är värt investeringen, men som tidigare sades är Technics aningen "tunna" och jag eftersträvar en "fylligare" och "varmare" ljudbild.
Dock skall man kanske tänka mer på krona vs skillnad. Frågan är vad det kostar att nå dit jag vill. (...om du hänger med i mina tankar?)
jonke skrev:Ja, jag börjar faktiskt att undra själv om det är värt investeringen, men som tidigare sades är Technics aningen "tunna" och jag eftersträvar en "fylligare" och "varmare" ljudbild.
Dock skall man kanske tänka mer på krona vs skillnad. Frågan är vad det kostar att nå dit jag vill. (...om du hänger med i mina tankar?)
/J
jonke skrev: Alfa? Nä, jag prioriterar att kunna komma fram när jag färdas med bil.
jonke skrev:Hoppas ni inte tar detta som kritik, utan jag ställer denna fråga i egenskap av HIFI-novis, men om högtalarna har så oerhört stor påverkan på hur ljudet blir, varför byter då folk förstärkare? Då känns ju det tämligen onödigt. Eller är det så att vissa högtalare inte förändrar sin ljudbild med ny förstärkare, medan andra klarar av det?
jonke skrev:Hoppas ni inte tar detta som kritik, utan jag ställer denna fråga i egenskap av HIFI-novis, men om högtalarna har så oerhört stor påverkan på hur ljudet blir, varför byter då folk förstärkare? Då känns ju det tämligen onödigt. Eller är det så att vissa högtalare inte förändrar sin ljudbild med ny förstärkare, medan andra klarar av det?
jonke skrev:Ju mer svar jag får, desto mer knasigt blir det att folk lägger pengarna på High-end prylar där kablar för tusentals kronor är en del.
verdad skrev:
Jag har också en advance acoustic map 305 som är mycket för pengarna, men det finns en billigare variant. Fyndbörsen säljer den under namnet XTC och det är identiska förstärkare, fast billigare, dessutom har de uppgraderat dem nu, så det borde gå att få tag på något demoex rätt billigt.
Phloam: Mitt tips är att skaffa en riktig equalizer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster