Moderator: Redaktörer
pharoahs skrev:Högtalarna är av märket Billebro
Hetsporren skrev:pharoahs skrev:Högtalarna är av märket Billebro
![]()
![]()
BengtO skrev:Är det PA-högtalare?
kolla på billebro.se där finns säkert nåt billigt slutsteg som kan passa.
T.ex http://www.billebro.se/show_prod.php?prod=1676
pharoahs skrev:BengtO skrev:Är det PA-högtalare?
kolla på billebro.se där finns säkert nåt billigt slutsteg som kan passa.
T.ex http://www.billebro.se/show_prod.php?prod=1676
Om Pa = Passiva så är det så ja .
pharoahs skrev:Hej jag har precis köpt nya högtalare och behöver köpa en förstärkare som kan driva dessa men ändå har bra kvalitet på ljudet.
Nwalmaer skrev:Skall det vara integrerad eller ett slutsteg? En Behringer A500 skulle nog funka bra. Köpte min sådan från Billebro då dom har det lägsta priset.
paa skrev:Var har du tänkt reglera volymen, på en mixer eller ett försteg eller?
pharoahs skrev:Jag har ioförsig en gammal JVC förstärkare på 260w som står och samlar damm.
Det står:
1+2/8~16 Ohm
4~16 Ohm
Vad menas? är det möjligt att jag kan använda denna till mina högtalare?
Jag Måste inhandla SpeakOn kablage också..
En ny fråga, Har inga SpeakOn kontakter på förstärkaren men dock på högtalarna, ( har skruvanslutning på förstärkaren) Men det fungerar ändå eller hur? bara ta av kontakterna och skala upp + ansluta ?
pharoahs skrev:paa skrev:Var har du tänkt reglera volymen, på en mixer eller ett försteg eller?
På min Jvc Förstärkare har jag Volymkontroll,
Kommer inte att använda någon mixer nu till en första början.
Berätta gärna lite om Det du kallar Försteg!
tack!
pharoahs skrev:Tack för det Paa!
Kommer testa allting imorgon, måste bara köpa SpeakOn kablaget som sagt!
Ännu en fråga till er alla som vet:
Om man driver 2 högtalare på 4ohm som mina med en förstärkare som är tillverkad för t ex 6-8 Ohm, Kan man då skada element eller någonting annat, för jag vill absolut inte skada någon utrustning, varken nu eller i framtiden!
Det här var ett forum med mycket Information!, bra för mig som inte är lika bildad som er ÄNNU!Dags att suga i sig så mycket som möjligt av denna nyttiga info
En ny fråga, Har inga SpeakOn kontakter på förstärkaren men dock på högtalarna, ( har skruvanslutning på förstärkaren) Men det fungerar ändå eller hur? bara ta av kontakterna och skala upp + ansluta ?
pharoahs skrev:Bestyckning:
- 2st Kappa Pro15 basar med 3-tums, 75-mm talspolar, 80 oz magneter.
- 1st Kompressionsmatat horn med titan-membran, 1,5-tums talspole, 25oz magnet i ett extra stort horn 51 x 27 cm.
- Frekvensomfång: 40 - 20.000 Hz. Impedans: 4 ohm.
pharoahs skrev:Okej, Så en bra förstärkare för mig ligger på undefär ~4-500W
Jag skulle väldigt gärna vilja ha ett svar på min fråga om Kablage, om någon kan hjälpa mig så vore det toppen!En ny fråga, Har inga SpeakOn kontakter på förstärkaren men dock på högtalarna, ( har skruvanslutning på förstärkaren) Men det fungerar ändå eller hur? bara ta av kontakterna och skala upp + ansluta ?
Användare som besöker denna kategori: Doofus och 14 gäster