Moderator: Redaktörer
Nwalmaer skrev:EC AW250 spöar alla ovanstående. NAD ska man ha till JWS högtalare på sin höjd.
Nej jag spelar inte speciellt högt, ursäkta min okunnighet, men jag har fått för mig att jag skulle kunna få ökad dynamik med mer kräm.Nästan dubbla effekten det är skillnaden. Varför vill du byta steg, vill du kunna spela högre? Ljudmässigt ska det inte skilja något speciellt.
Har du lyssnat på AW250 personligen?
Karaktären måste skilja sig något enormt från alla deras andra konstruktioner för jag har själv ägt Electrocompaniet och det är allt annat än neutralt.
Nix, inte vad vad jag vet.rexq skrev:focus skrev:Nej jag spelar inte speciellt högt, ursäkta min okunnighet, men jag har fått för mig att jag skulle kunna få ökad dynamik med mer kräm.
Det beror på om du klipper ditt nuvarande steg, det kan inte vi svara på.
Nej jag spelar inte speciellt högt, ursäkta min okunnighet, men jag har fått för mig att jag skulle kunna få ökad dynamik med mer kräm.
Ja, det var ett härligt subjektivt uttalande. Själv är jag i grunden Dynaudiofrälst så du får gärna utveckla varför du tycker så
meanmachine skrev:Ja, det var ett härligt subjektivt uttalande. Själv är jag i grunden Dynaudiofrälst så du får gärna utveckla varför du tycker så
Jag gillar också Dynaudio med har haft några par och inser att de inte fungerar med vilken elektronik som helst och gillar man x-tremt neutralt ljud som du säker gör passar Dynaudio bra men jag förstår mannen som tycker ljudet känns fattigt vilket är det vanligaste när man inte gillar extraneutralt ljud![]()
Focus tror jag har en impedans på runt 2ohm vid 10kHhz vilket gör att en förstärkare som Krell som är lite stark och går mot det ljusare hållet kommer galat att klara av detta hinder och ge 2-3db ökning från 10-20kHz lika med basen då denna normalt känns liten i basen om stärkeriet inte orkar hålla botten där toppen kommer vis 40-50Hz.
Har du otur får du en frekvensgång som liknar en sur mun och då blir ljudet "dynamikfattigt" Men med lite färg så blir minen glad![]()
Jag kan naturligtvis har alldeles fel och tar gärna lite motargument isf. Så lär även jag mig nått.
Någon som vet om detta Carver-steg kan vara något att satsa på?Carver slutsteg TFM-25
Bob Carver som byggt denna, samma herre som bygger Sunfires basar och elektronik.
Kan bryggkopplas för att få ett monoblock.
2 x 225 w alt
1 x 700 w
Användare som besöker denna kategori: Doofus och 15 gäster