Ska man tro på det här?

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Nagrania

Ska man tro på det här?

Inläggav Nagrania » 2007-03-24 22:39

Jag så det här på nätet hos www.kjell.com Det jag reagerar på är det här att burken filtrerar bort störningar, brus och hack. Vad är m.m.?
Terratec Phono PreAmp Studio
USB, RIAA förstärkare
RIAA-förstärkare för USB. Överför dina kassettband och LP-skivor till digitalt format och bränn ut dina favoriter på CD-skivor. Bara att ansluta en skivspelare till phonoingången eller ett kassetdäck till line-ingången. Inget bekymmer med ljudkort, drivrutiner eller strömförsörjning, starta bara den medföljande programvaran och börja spela in. Mycket hög kvalitet på ljudåtergivningen. Filtrera enkelt bort störningar, brus, hack m.m i programvaran Sound Rescue. Allt sker i realtid, inga väntetider. USB-anslutning.

Har någon av er provat burken i fråga?

Användarvisningsbild
MrQaffe

Inläggav MrQaffe » 2007-03-25 00:22

Det är i MJUKVARAN du tar bort oljud, funkar hyffsat om det är regelbundna skador på skivan som tex en repa som går genom centrum, annars är det så at det ofta går att gå in manuellt och "reparera/filtrera" skadorna , men då tar det ganska mycket tid att få till det, men lägger man ner jobb på det så kan det bli riktigt bra. och nej jag har inte provat just den här mjukvaran de skickar med till denna riaa, men det finns en hel del program för liknande ändamål,så det är bara att leta efter någon annan om du inte blir nöjd med det terratec skickar med.

Användarvisningsbild
boyafraid

Inläggav boyafraid » 2007-03-25 03:33

har iofs inte testat just den exakta produkten, men däremot en annan impelementation av just terratecs mjukvaru-riaa som jag tyckte funkade kanon
testa också brusreduceringsfunktionen, men den verkade som mrquaffe sa, kräva en del av användaren för att funka optimalt, och var alltså inget för mig

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2007-03-25 11:37

Sådan mjukavara kan fungera ganska bra, till och med riktigt bra. Men som med allt annat, man ska vara försiktig och inte ta i för mycket. Det är ingen konst att få bort varenda litet knaster från en vinyl, men då har man också dödat musiken. Testade lite på en rar singel som jag hade förmånen att få låna. I alla fall med min mjukvara (Adobe Audition) och huvudsakligen en automatisk inställning där man väljer "mer" eller "mindre" så lät det absolut mest njutbart där man ibland fortfarande kunde skönja lite knaster. Med lite mer kunskaper, energi och tid går det säkert att få till ännu bättre.

/ B

Återgå till Köpråd