Moderator: Redaktörer

Hetsporren skrev:Pinnick skrev:rotel rb1070
50W mindre, och 1000 kr dyrare, än två bryggade RB-06:or...
JustAudioMagic skrev:Hetsporren skrev:Ja, iaf jämfört med Nad.
Ja, och bättre musikaliskt anser jag
Hetsporren skrev:Jo, det där är ju den stora frågan liksom. NADs C162-försteg hyllas ju lite överallt (i internationell hifi-press), liksom cd-spelaren C542. Även C272 verkar vara ett kanonköp, så jag undrar om Rotel-serien verkligen "vinner" den matchen?
JustAudioMagic skrev:att NAD hyllas lite överallt spelar väl egentligen ingen roll?
JeLe skrev:Vilka mer säljer Rotel i gbg?
Hetsporren skrev:Pinnick skrev:rotel rb1070
50W mindre, och 1000 kr dyrare, än två bryggade RB-06:or...
Hetsporren skrev:Nähe, vad spelar då roll? Om jag inte har möjlighet att sätta upp dessa två system och jämföra i mitt vardagsrum, så måste jag ju bilda mig en uppfattning på nåt annat sätt. Right? I en annan tråd hänvisade du ju själv tilll tester där de prylar du försöker kränga sopade banan med allt möjligt, spelade inte det heller någon roll? En enskild test säger ingenting men om man kollar igenom fler tester/provlyssningar så kan man snart ana ett mönster, i bästa fall. I sämsta fall är alla rapporter avlagda av subjektivt tyckande och direkt- eller indirekt köpta "recensenter"...
Pinnick skrev:Ett c272 är väl ungefär lika starkt som ett rb-1070 och kostar lite mer
Hetsporren skrev:Pinnick skrev:Ett c272 är väl ungefär lika starkt som ett rb-1070 och kostar lite mer
C272 ger 150W och kostar 5500 kr, RB-1070 ger 130W och kostar 9000 kr.
Två bryggade RB-06 ger 180W och kostar 8000 kr
BengtO skrev:Kanske är en synvilla, men inte tusan ser väl slutstegen ut att ha exakt samma storlek som cd o volymkontrollen? ser ju lite högre ut
Pinnick skrev:Vad det känns härligt att tipsa medmänniskor ibland om sånt man tror på när det frågas om åsikter. Lycka till med vad det nu blir
Hetsporren skrev:Jag har definitivt inte bestämt mig men tycker att tips om begagnat går bort i detta fall, eftersom det inte går att göra en prisjämförelse så, dessutom är det trist att behöva korrigera de rent felaktiga påståenden som följer med en del tips...
Lust skrev:Tips: tycker du att det är jobbigt att få tips ska du inte be om dom...
Hetsporren skrev:BengtO skrev:Kanske är en synvilla, men inte tusan ser väl slutstegen ut att ha exakt samma storlek som cd o volymkontrollen? ser ju lite högre ut
Stämmer bra! Slutstegen är 2 cm högre men om man placerar dem på RCD-06 resp. RC-06 (som har samma djup) så blir de två staplarna exakt lika höga, nämligen 16,5 cm.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster