Det lutar åt en Cambridge 540R v2, då jag har en Cambridge dvd89 i min ägo. Blir snyggast så.
Moderator: Redaktörer
tvett skrev:Oj, jag råkade klicka kvittering
Kaffekoppen skrev:Kan inte bidra, vet för lite om de båda.
Se upp för att jag nog inte är ensam om det. Skulle inte lita på ett utslag så här eftersom det är rätt osannolikt att mer än några jämfört just de båda.

TCM skrev:Fattar jag rätt att du kan köra Cambridgen både i flerkanalsläge och i 2-kanalsläge? Jag har sett flera som är nöjda med "musikljudet" och jag antar att de då kör 2-kanals. Jag är också lite intresserad av den och i så fall bara till musik - skulle det funka bra att köra musik 6.1 med bra ljudkvalitet? Jag är nämligen lite inne på att sätta upp flera mindre högtalare i mitt vardagsrum för ett bra allmänljud
Högtalare med bra allmänljud
NisseE skrev:Cambridgen är väl specad till 2 X 100 W vid åtta ohm. Är det nån som vet hur Cambridgen klarar lägre impedanser, svåra laster ..... har inte hittat något test.
JeLe skrev:TCM skrev:Fattar jag rätt att du kan köra Cambridgen både i flerkanalsläge och i 2-kanalsläge? Jag har sett flera som är nöjda med "musikljudet" och jag antar att de då kör 2-kanals. Jag är också lite intresserad av den och i så fall bara till musik - skulle det funka bra att köra musik 6.1 med bra ljudkvalitet? Jag är nämligen lite inne på att sätta upp flera mindre högtalare i mitt vardagsrum för ett bra allmänljud
Högtalare med bra allmänljud
Ja den har ett tvåkanalsläge. Då lämnar den 2x100w mot 6x80w.
Hela poängen med denna receiver är att den är bra i stereo, till och med så att Cambridge själva skriver att de utvecklat den med tanke på ljudet i tvåkanaler, så även med deras dvd89/86. Musik i Stereo första prio helt enkelt!
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] och 18 gäster