Hårddiskspelare

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
rhenrics
Inaktiverad

Hårddiskspelare

Inläggav rhenrics » 2007-05-14 18:15

Vad finns det för hårddiskspelare med hifi-ljudkvalitet? Tänker mig en box alltså med hårddisk, som jag kan lagra typ mp3 på, kopplat till min förstärkare som sen kan producera en analog lågnivåsignal med hög ljudkvalitet. Förslag? :)

Rollo

Inläggav Rollo » 2007-05-14 19:06

En sån här tingest?
(Jag har inte hört den, men vill minnas att det satt en fläkt i den, så alldeles ljudlös är den nog inte.)

Användarvisningsbild
TCM

Re: Hårddiskspelare

Inläggav TCM » 2007-05-14 20:26

rhenrics skrev:Tänker mig en box alltså med hårddisk, som jag kan lagra typ mp3 på,

Du menar väl flac eller liknande lossless? ;)

rhenrics skrev:Vad finns det för hårddiskspelare med hifi-ljudkvalitet? Tänker mig en box alltså med hårddisk, som jag kan lagra typ mp3 på, kopplat till min förstärkare som sen kan producera en analog lågnivåsignal med hög ljudkvalitet. Förslag? :)

Om du vill ha inbyggd hårddisk så finns ju exempelvis Hifidelio, som heter Olive i USA. Finns även moddad hos Red Wine Audio - recension
köpa i Sverige

Här finns det några till som har inbyggd hårddisk (inte alla).
When routine bites hard

Användarvisningsbild
rhenrics
Inaktiverad

Re: Hårddiskspelare

Inläggav rhenrics » 2007-05-15 08:39

Tack ska ni ha för dessa intressanta tips, ska undersöka dem närmre!!! :D

Återgå till Köpråd