Moderator: Redaktörer
Hetsporren skrev:Jag har ägt Respons Mini Grand, vilka förmodligen (?) låter bättre (om än slankare) än de Baby Grand du suktar efter. Jag betalade 6000 kr för mitt par och även om de lät bra så fick de en tuff match mot andra nyare/billigare golvare, såsom Vifa Blue Spark, AE109 och AP Black Diamond v2. Således tycker jag att du kan spendera dina 7000 kr på ett bättre sätt. Kan tilläga att jag även hört Baby Grand på någon mässa och visst, som jag minns det så lät de bra...
Wolfie skrev:Om Baby Grand låter likadant (vet ej om det är samma element till diskant
och mellanregister) eller snarlikt så skulle jag vilja påstå att det är en mycket
bra högtalare.
Wolfie skrev:Dock ligger Ino fortfarande överträffad på alla punkter (enligt mig)![]()
Wolfie skrev:En sak att tänka på... I alla fall Grand från -93 var våldsamt effekt törstig...
Ville man spela vid något högre ljudvolymer ville det till att ha riktigt
kraftiga slutsteg. Många ägare använde Dynamic Precision steg till dem
just för att de är väldigt last-stabila.
Almen skrev:Jag kommenterar 109:orna i den här tråden, du gav upp?
Jag antar att du har förkastat piP, annars undrar jag om inte de skulle ge Baby Grand en match. Jag har inte lyssnat på Baby, men jag har jämfört pi60 med Respons Grand Artist, och det utföll till pi60:s fördel, utan tvekan.
ekeponken skrev:Angående piP och Pi60 så är min största invändning att det inte är så ofta de nämns i kombination med akustisk och klassisk musik utan mera med elektronisk musik.
Hur upplevde du skillnade mellan Pi60 och Grand artist?
Almen skrev:8O Jag lyssnar väldigt mycket på klassisk musik. Inget Infected Mushroom i mitt lyssningsrum, inte!
Skillnaden jag upplevde mellan pi60 och Grand Artist var för mig främst att pi60 var mycket bättre på att återge akustiskt inspelade dynamiska, transientrika förlopp. Jag lyssnade på soloviolin, där återgivningen upplevdes varmare och naturligare utan att tappa det distinkta, och slagverksmusik där skarpa slag på träblock blev mycket tydligare, renare och mer njutbara. Det lät mer som träblock, helt enkelt.
pi60 går också djupare i basen, vilket i och för sig kan skapa problem i en del rum.
MP skrev:?? Det var ju inte länge sedan de kostade ca: 2900:- med lådritning och någon tusenlapp mer med tillsågad monteringssats ?
Vad kostar de alternativen idag ?
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], jonasp och 7 gäster