Respons Baby Grand från -93

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

ekeponken

Respons Baby Grand från -93

Inläggav ekeponken » 2007-05-28 22:26

Jag har möjlighet att köpa denna högtalare. Han som säljer vill ha 7000:- för dem. Jag behöver köpråd.
I mitt huvud så är Responshögtalarna i princip det bästa man kan få när det kommer till klassisk och akustisk musik och samtidigt helt onåbara rent ekonomiskt.
Nu är denna högtalare nåbar ekonomiskt, dock inte utan att det kommer att kännas, eftersom jag är student så rullar pengarna oftast lättare ut än vad de rullar in.

Problemet är dels att mitt lyssningshumör pendlar mellan väldigt bra inspelad akustisk jazz, blues, rock och klassisk musik till inte så bra inspelad rock/pop vidare till inte någonstans bra inspelad hårdrock/metal/deathmetal.
Dels så var jag och lyssnade på dessa högtalare och tyckte då att de lät liksom lite tunna, samtidigt som musiken hade en väldigt hög grad av realism och närvaro, men det där att de lät tunna och lite, lite för ljusa liksom ligger och gnager i bakhuvudet.
Och ska jag lägga pengarna på detta trots att det inte är så jätteofta som jag verkligen sätter mig ner och lyssnar på musik utan mera har det i bakgrunden när jag sitter vid datorn.

Vad jag vill komma fram till är (det jag själv är osäker på) att det inte bara är habegäret som talar (för att stilla tenta-ångesten) utan att detta kommer bli en investering som jag i form av psykisk återhämtning genom mera och bättre finlyssnande kommer att tjäna på.

Någon som har något tips eller någon åsikt? Är det värt att satsa på denna möjlighet? Är det en bra möjlighet?

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2007-05-29 07:28