Moderator: Redaktörer
Kaffekoppen skrev:Så du som återförsäljare tycker att de är prisvärda, samtidigt som du beklagar dig för att distrubutörerna tvingar dig att hålla uppe prisnivån?![]()
![]()
fjgall skrev:Ja, jag tror att jag gjorde rätt. Fick grejerna idag och tycker än så länge att de låter underbart. Det enda jag stör mig på är brusnivån som inte riktigt är tillfredsställande. Vid min normala lyssningsvolym med väldigt dynamisk ljudbild så blir "brummandet" ibland lite störande. Fast det låter som jordbrum... Kan man komma runt det här problemet?
Försteget jag använder nu fick jag med när jag köpte stegen och det är ett Xindak 3200 mkII.
fjgall skrev:Steget har jordad nätkabel, försteget har jordad nätkabel. Däremot har varken vinylspelaren eller CDn jordade nätkablar, men brummet kvarstår även när jag rycker dessa sladdar.
Jo, jag känner till hur bra högtalarna återger både det man vill och det man inte vill, men det här är mycket mer brum än jag någonsin fick med ett Leak stereo 70 steg (transistor, 2x35W - Daredstegen är endast 2x18W).
Signalkablarna verkar sitta bra. Slutrören borde inte vara något problem med då hela kitet är från september 2006 och förre ägaren spenderade nästan ett halvår i stockholm medans anläggningen var i norrbotten.
Kan det inte vara minst en jord för mycket, så att det blir jordslingor? Prova att koppla ena förstärkaren till ojordat.fjgall skrev:Steget har jordad nätkabel, försteget har jordad nätkabel.
fjgall skrev:Får tacka för alla råd, men jag lyckades lokalisera problemet. Jordbrummet lyckades jag härleda till CD-spelaren. Det jag inte kan förstå är att så länge CD-spelaren var kopplad till försteget så brummade det, och detta gällde ÄVEN när nätsladden till CD-spelaren inte satt i.
Jaja, problemet är åtgärdat och nu är jag tillfreds med nya utrustningen.
JustAudioMagic skrev:Med andra ord är du nöjd med stegen! A7:orna är, som du sa, väldigt svåra att hantera och placera men när man hittat optimalt (för just dig som individ) så låter dom väldigt bra. Med rätt elektronik låter dom ännu bättre. Har du möjlighet någon gång att prova stegen tillsammans med Dared's SL2000A, som är en snygg förförstärkare med volymfjärr, så gör gärna det och jämför med Xindaken
Hetsporren skrev:Xindak känns iskalla efter den bryska prishöjningen!
matereo skrev:Gillar du och tycker något utanför det egna sortimentet är bra och prisvärt?
Berättigad fråga. Det börjar bli tröttsamt.matereo skrev:JustAudioMagic skrev:Med andra ord är du nöjd med stegen! A7:orna är, som du sa, väldigt svåra att hantera och placera men när man hittat optimalt (för just dig som individ) så låter dom väldigt bra. Med rätt elektronik låter dom ännu bättre. Har du möjlighet någon gång att prova stegen tillsammans med Dared's SL2000A, som är en snygg förförstärkare med volymfjärr, så gör gärna det och jämför med Xindaken
Gillar du och tycker något utanför det egna sortimentet är bra och prisvärt?
Berättigad fråga. Det börjar bli tröttsamt.matereo skrev:JustAudioMagic skrev:Med andra ord är du nöjd med stegen! A7:orna är, som du sa, väldigt svåra att hantera och placera men när man hittat optimalt (för just dig som individ) så låter dom väldigt bra. Med rätt elektronik låter dom ännu bättre. Har du möjlighet någon gång att prova stegen tillsammans med Dared's SL2000A, som är en snygg förförstärkare med volymfjärr, så gör gärna det och jämför med Xindaken
Gillar du och tycker något utanför det egna sortimentet är bra och prisvärt?
Kaffekoppen skrev:Berättigad fråga. Det börjar bli tröttsamt.
JustAudioMagic skrev:Kaffekoppen skrev:Berättigad fråga. Det börjar bli tröttsamt.
Vad börjar bli tröttsamt? Att vi rekomenderar vårt sortiment? Hade vi inte tyckt om vårt sortiment hade vi inte heller valt att saluföra det. Alla ger väl råd och tips om vad de tycker om, det spelar väl mindre roll om det är ett företag eller "lekman"?
matereo skrev:Jo men om jag skulle rekomendera eller tipsa om något så blev det nog först och främst något som jag ej har på blocket. Jag har aldrig promotat några av mina blocket prylar här, bara ev. nämnt någon pryl innan eller efter block publicering, dock aldrig att de låter bra eller så.
Användare som besöker denna kategori: Doofus och 15 gäster