Jag sitter med an stereo som är sådär, visst det låter helt ok men allt behöver bli bättre.
Jag har Quad 11L högtalare som är väldigt tungdrivna.
NAD C320BEE som har lite kraft men räcker inte till min högtalare.
Sony CD som ska bytas ut mot bättre cd-seplare eller en Squeezebox eller Soundbridge.
Nu till mitt dilemma. Jag tycker högtalarna i sig är bra men jag skulle vilja ha lite mer botten och ett klarare mer detaljerat ljud. Jag funderar på om ett byte av förstärkare skulle ge mina högtalare ett bättre lyft eller om jag ska satsa på en golvare som är lite mer lättdriven?
jag vill inte gå upp i prisklass i nuläget och jag vill ha begagnade grejer, det jag vill är att få till allt så det passar bra till vad jag vill ha utan att lägga allt för mkt pengar då jag är student, tråkigt nog!
Vad tror ni om Rotel RA-02, klarar den mina högtalare, de ska ju vara strömstarkare? (2x40W mot 2x50W i min NAD) Eller ska jag gå upp lite i pris runt 7000-8000 och leta begagnat? XTZ CLASS-A D II, hur är den? Eller Marantz PM7001?
Ge mig gärna förslag!
I och med att jag lyssnar endel på rock och hårdrock skulle jag vilja ha lite mer drag i botten, jag vet inte vad som kan hjälpa där men kanske ett byte till en golvare? Vad kan passa där, tror ni Audio Pro Black Diamond V2 skulle passa mig och min förstärkare?
När det kommer till cd-spelare eller ntverksspelare är det ju i nuläget det som är sämst i min anläggning och där behövs ett byte. Jag är lite sugen på Pinnacle Soundbridge eller Squeezeboxen, men vet inte vilken som är mest värd. De flesta säger ju att Squeezeboxen är så mycket bättre men den kostar ju även 1500 kr mer än Soundbridgen, tror ni Soundbridgen skulle ge mig ett lyft ljudmässigt mot min gamla slitna Sony CD som har en bas som låter helt sprucken och konstig?
Hjälp mig gärna reda ut min problem!