Moderator: Redaktörer
junjun skrev:Jag har ingen aning om vad det är för CD-spelare som sitter i min befintliga Yamaha MusicCast. Den kostade 10 Kkr och då fick jag en trådlös klient också. Mao - det är knappast hi-end prylar.
Dock är känns den lite platt och vass i ljudet.
junjun skrev:Du är bara ute efter att punktera detta va?
junjun skrev:Halloj!
Är det någon som kan hjälpa mig med en CD-spelare som passar min anläggning:
BlueNote S3 förstärkare
Totem Model1 Signature stativhögtalare
Idag kör jag CD med min Yamaha MusicCast men jag vet inte om den är så bra för det... Det är ju främst en multiroom-anläggning
Jag har lurat på att köpa begagnat, gärna Primare, Denson eller Roksan
Hur mycket jag ska jag lägga ut (om man räknar motsvarande nypris: 10 Kkr eller 20 Kkr (jmf Primare CD21 / CD31)
Tacksam för tips.
Richard skrev:junjun skrev:Halloj!
Är det någon som kan hjälpa mig med en CD-spelare som passar min anläggning:
BlueNote S3 förstärkare
Totem Model1 Signature stativhögtalare
Idag kör jag CD med min Yamaha MusicCast men jag vet inte om den är så bra för det... Det är ju främst en multiroom-anläggning
Jag har lurat på att köpa begagnat, gärna Primare, Denson eller Roksan
Hur mycket jag ska jag lägga ut (om man räknar motsvarande nypris: 10 Kkr eller 20 Kkr (jmf Primare CD21 / CD31)
Tacksam för tips.
Låna hem tre spelare du kan tänkas köpa, i olika prisklasser.
Sedan gör du blindtest, helst ska ni vara två, en som för protokoll och en som lyssnar, blint, naturligtvis.
Du kommer att bli förvånad hur liten skillnaden är, då man inte vet vilken spelare som är dyrast.
junjun skrev:Rega Apollo är det inte den som är analog cd-spelare?
junjun skrev:Richard skrev:
Låna hem tre spelare du kan tänkas köpa, i olika prisklasser.
Sedan gör du blindtest, helst ska ni vara två, en som för protokoll och en som lyssnar, blint, naturligtvis.
Du kommer att bli förvånad hur liten skillnaden är, då man inte vet vilken spelare som är dyrast.
Du har nog ganska rätt i detta. Det skulle vara roligt att veta om det är någon som har gjort detta och vad den personen handlade tillslut.
junjun skrev:Är det någon som vet vad det sitter för CD-spelare i MusicCasten från Yamaha? Den var skitdyr när den lanserades (31 Kkr) nu dumpas den för 10 Kkr (jag köpte den för det).
Hetsporren skrev:junjun skrev:Rega Apollo är det inte den som är analog cd-spelare?
Den analoga cd-spelaren är tyvärr inte uppfunnen, ännu. Däremot är den toppmatad.
Koffe skrev:Från MusicCast (MCX-2000) specen - "Copy CD to hard drive in original format (Linear PCM)". Mao, allting dumpas till disk i PCM. Efter att det är gjort kan inte "cd-spelaren" låta något. Jag är nog inne på tanken att du skall titta på en DAC istället.
junjun skrev:Ok!
Nu är det så att PCM (för den äldre MCX-1000 som jag har) ger en begränsning på antalet simultana enheter som jag kan använda för uppspelning (hela poängen med enheten är att hela familjen ska ha "sin" stereo) så jag väljer mp3 istället och det funkar bar för klienterna men inte för servern - därför "låter min cd-spelare" istället där.
Är optisk utgång = digital utgång?
junjun skrev:Tänkte bara meddela att jag köpt en Densen Beat 400+. Vilket lyft. Äntinligen fick jag den tredje dimensionen som jag saknat.
Användare som besöker denna kategori: Hjalmar_Branting och 10 gäster