Ja, passar kanske lika bra under "Wänner af Ino" eller "Generellt om HiFi" men frågan är flerfaldig.
Jag har för närvarande en Bladelius Thor2 som driver ett par piPs. Det låter mycket bra som jag upplever det. Har inget behov av att byta egentligen. (alltså pga av att ljudet inte är bra)
Problemet är att Thor är en stor best, med sladdar som sticker ut på baksidan krävs det ca 50 cm i djup. Väldigt oönskat i min ganska lilla lägenhet. Har funderat på att placera vertikalt, gömma i annat rum, hissa upp i taket etc men kommit fram till att det blir för jäkla omständigt.
Så jag letar lite förstrött omkring efter en ersättare som låter lika bra.(Eller i alla fall mycket bra på att "annat" sätt)
Eftersom densen är väldigt grunda i sin storlek, mycket snygga samt har bra garantier så blev jag intresserad av dem. Dock verkar de i mina ögon ha gjort lite udda konstruktionsval. Ingen feedback och låg kraft känns ovant för mig som bestämt mig att jag behöver minst 150W för att driva piPs fullt ut (87dB i känslighet, max ljudtryck 109dB).
Jag räknar dock med att det skulle kunna räcka med ca 100W kontinuerligt.
Jag fiskar alltså efter erfarenheter av Densens prylar. Är det någon som äger förstärkeri från dem och vad för högtalare driver de i sådana fall? Hur pass nautralt är ljudet? Klarar de att prestera fast bas? etc etc...