Moderator: Redaktörer
AndersL skrev:Hejsan!
Om Ni hade 1000 kr att spendera för att hitta bästa möjliga lösning för att täcka basregistret, vart skulle Ni vända er?
Eller snarare, har Ni något tips på bashögtalare för under tusenlappen?
Haakan_W skrev:diy gissar jag på??
subsand skrev:Köp en logitech z-2300. Bra dön i den. 1300 ny.
Annars sikta på beggat.
Ragnwald skrev:Billiga bilbasar fungerar enbart i en så liten volym som bilens kupé.
De får en sunkig tonkurva i ett bostadsrum.
Titta efter riktiga hifielement, så märker du att de kostar en hel del mer.
För naturtrogen återgivning med rätt tonal dynamik finns inga genvägar, tyvärr.
Ragnwald skrev:Snarare att du kommer inte ner i de lägsta oktaverna, med billiga element i ett normalt bostadsrum, hur vackra nu de elementen ser ut i den prisklassen.
Därför kan det vara klokt att som nämndes tidigare, kolla på 2,1 uppsättningar för datorer. Där ger man åtminstånde inte köparen tron att Nirvana är inför dörren.
AndersL skrev:...
En annan fråga som iofs är off-topic men jag drar den ändå... vad ger de lägsta oktaverna i känsla? bidrar de till ett tyngre, fylligare ljud?
...
Haakan_W skrev:AndersL skrev:
Edit: Var får man tag på element från tangband?
på tal om tangband så gjorde ju lennart på hf.nu nån sub som tydligen mätte rätt ok och nästan var gratis...
kika lite på hf.nu efter den!
subsand skrev:Du ska kanske bygga någon slags robusta hornhögtalare som du kan ha i trädgården. Sök i forumet på "horn".
Kaffekoppen skrev:100L, okej, hur många kan du tänka dig? 2?
Larsen skrev:Men vänta nu, antingen är jag så trött att jag missat det, men har inte sett att du har en förstärkare att driva BASEN med?
Isf bör du nog öka på budgeten en del...
Eller har du tänkt använda Philipsen du länkade till, till att även driva den bas du vill ha?
Nja...AndersL skrev:En annan fråga som iofs är off-topic men jag drar den ändå... vad ger de lägsta oktaverna i känsla? bidrar de till ett tyngre, fylligare ljud?
Användare som besöker denna kategori: Doofus och 17 gäster