Receiver med bra försteg, men inte Denon? Kanske HK?

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
overture

Receiver med bra försteg, men inte Denon? Kanske HK?

Inläggav overture » 2007-08-28 13:18

Jag tittar runt lite efter en surroundreceiver och efter att ha läst runt en del (bla i senaste Molten) så borde ju frågan varit besvarad.
Det finns bara en sak som stör mig något. Denons förstärkare är väldigt djupa. 42 cm från volymknopp till högtalarterminaler. Till detta kommer att kablaget måste få plats på baksidan. Detta leder till att man behöver minst 45 cm för att husera pjäsen.
Jag vill helst inte möblera med utgångspunk i djupet på en förstärkare så jag undrar om någon vet om det finns någon annan serie med receivers som också är bra med är lite grundare? Hur är tex Harman Kardons nuvarande serier? (de verkar ju dessuom speca effekten väldigt lågt, hur hänger detta ihop?)

Förslag mottages tacksamt. Det får inte vara dyrare än 10000. Helst betydligt billigare.

Användarvisningsbild
_Fredrik_
Hans Solo

Inläggav _Fredrik_ » 2007-08-29 10:03

Nad gör grunda bioreceivers. Min bror har en sån, lite si och så med kvallen. Han lämnade in den två gånger sen ficka en ny. (av en nyare modell som kanske är bättre) Jag vill minnas att dom kostar runt 5000:-

Men dom är som sagt inte djupa.

HK är djupa.
Hifi Is Great Everyday

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2007-08-29 17:48

Jag har ingen bra koll på det hela igentligen, men jag diggar ju Pioneers grejor om jag inte får välja Denon. Kolla in dem! HK hatar jag för deras futuristiskt applastiga utseende... ;)

[slrt]
admin

Användarvisningsbild
Bamsefar

Inläggav Bamsefar » 2007-08-29 18:01

Onkyo TX-SR605 (eller TX-SR805E om du vill gå upp till 12 kkr).
Best Regards
Bamsefar

Användarvisningsbild
dwain1
Inaktiverad

Inläggav dwain1 » 2007-08-29 21:18

skillnaden mellan hk och andra märken är att hks stärkare är specade med alla kanaler i drift och deras stärkare brukar vara ganska mkt underspecade. Tar du deras 670 som var specad 2x75w men när den mättes lämnade den 2x108w. Sen brukar hk vara kända för att driva i princip vad som helst. en hk är en bra förstärkare :)
Jag spelar på ett par konservburkar och en biggpackburk

Praise The Lord nu har uppgraderingen kommit. Jag har fått ärva ett kastrullock från min kära morfar

Användarvisningsbild
Dynamic

Inläggav Dynamic » 2007-08-29 23:00

dwain1 skrev:skillnaden mellan hk och andra märken är att hks stärkare är specade med alla kanaler i drift och deras stärkare brukar vara ganska mkt underspecade. Tar du deras 670 som var specad 2x75w men när den mättes lämnade den 2x108w. Sen brukar hk vara kända för att driva i princip vad som helst. en hk är en bra förstärkare :)

Precis som Nad´s hemmabio receivrar

Användarvisningsbild
dwain1
Inaktiverad

Inläggav dwain1 » 2007-08-30 12:39

kan tänkas att nad fungerar så också har ingen aning. jag syftade mer på yamaha å sony å ja typ proson å vad dom nu heter
Jag spelar på ett par konservburkar och en biggpackburk

Praise The Lord nu har uppgraderingen kommit. Jag har fått ärva ett kastrullock från min kära morfar

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2007-08-31 02:19

Denon gör också det. Tror många specar det - fast bara i manualen och inte i reklamen.

[slrt]
admin

Återgå till Köpråd