Jag vill ha en relativt billig men välljudande systemkedja.
Vad tror ni om följande:
Carlsson OA-58
NAD C352
Harmonydesign DA9
Sqeezebox (finns redan)
Är det något som bör bytas ut till annat? Vad?
Moderator: Redaktörer
guldfisk skrev:Som vanligt föredrar jag C320BEE/C325BEE istället för C352 som knappt är starkare alls (kanske 1-2 dB*). Dessutom rea på C320BEE just nu.
http://www.hifiklubben.se/produkter/ste ... _titan.htm
---
*I synnerhet när man kollar den dynamiska effekten. Det finns en del skrivet - sök på forumet.
JTarnstrom skrev:C325Bee delar väl teknologi med de större stärkarna?
Moment-23 skrev:Enligt samma säljare är dock impementationen och kretslösningen betydligt enklare och rår helt enkelt inte på C352/C372 i ljudkvalitet.
Hetsporren skrev:Moment-23 skrev:Enligt samma säljare är dock impementationen och kretslösningen betydligt enklare och rår helt enkelt inte på C352/C372 i ljudkvalitet.
Stämmer säkert men frågan är hur mkt av den skillnaden ett par OA58 lyckas förmedla?
Moment-23 skrev: .
Ang. högtalarna så finns det inget att diskutera. Så fort min sambo såg dem så kunde jag glömma pip
Moment-23 skrev:Kevin_Mitnick skrev:Moment-23 skrev: .
Ang. högtalarna så finns det inget att diskutera. Så fort min sambo såg dem så kunde jag glömma pip
Jag antar att du väljer gardinerna, då hon väljer högtalarna?
Nä, jag bara betalar...
n0p skrev:Om du tänker lägga ut runt 5 000:- på förstärkare så tycker jag att Xtz förstärkare ska finnas med på intresselistan. www.xtz.se
Visst kan man köra squeeze boxen som försteg också, i sådana fall skulle jag fundera på quad 99 (stereo) slutsteget.
Ragnwald skrev:C325BEE är åtskilligt bättre ur flera aspekter.
C320BEE är behäftad med några missar i konstruktionen som är åtgärdade i 325 och enligt hifipressen excellerar 325 i åttor runt 320.
Så har jag fattat det och jag tror på BEE-konstruktionerna, som synnerligen prisvärda.
Moment-23 skrev:Men en grej glömde jag att nämna som talar till c352:an fördel och det är djupet. c352 är bara 29 cm djup medans c325bee och c372 är 35 cm djupa. För min del (ok, min sambos då :oops: ) är det viktigt att apparaten är så grund som möjligt och jag har faktiskt inte sett någon förstärkare som är grundare än 29cm.
guldfisk skrev:Moment-23 skrev:Men en grej glömde jag att nämna som talar till c352:an fördel och det är djupet. c352 är bara 29 cm djup medans c325bee och c372 är 35 cm djupa. För min del (ok, min sambos då) är det viktigt att apparaten är så grund som möjligt och jag har faktiskt inte sett någon förstärkare som är grundare än 29cm.
Endast C372 är 35 cm djup, medan C325BEE är 29 cm, om man litar på NADs webbplats. Min C320BEE är 29 cm.
Användare som besöker denna kategori: Doofus och 15 gäster