Lyssnar mycket på musik när jag åker buss/tåg och vid alla andra tillfällen när man är ensam. Tidigare så har jag haft en Ipod Gen 2(modell tegelsten) som funkar bra och som jag är nöjd med. Nu har jag slarvat bort US-konvertern så jag använder inte den längre.
Den har dessutom fått konkurrens med min telefon w880i. Varför då lyssna på ngt så "pjöddigt"?
Jag har alltid den med mig.
Den är platt så jag kan ha den i fickan.
Förr lyssnade jag alltid i Porta Pro till Ipoden, men när jag kopplar dessa till w880i så tycker jag det låter kass, inte tillräckligt med tryck. Så för närvarande har jag Koss Spark plug(som är ganska mögig i min värld) som har större känslighet. Vad skall man säga, det funkar.
Har snuddat vid ämnet Hörlursförstärkare flertalet gånger tidigare och ramlade över en artikel om Pa2v2 häromdagen då jag kollade efter lämplig lur till en polare. Nu tycker jag den är för tjock, har hittat "hur många som helst" och man vet ju inte hur någon låter. Den som ligger närmast till hands är denna:
Ibasso T2: http://www.ibasso.com/ShowProduct.aspx?ID=31
Sidan är ju fylld med allehanda reklamsnack och jag har inte hittat någon oberoende recension eller ngn bild där man ser innanmätet. Annars verkar den ha allt att önska förutom crossfeed (undrar om wide sound stage är ngt snarlikt? ) . Tror ni att den är tillräckligt effektfull för mina behov(se längre ned)
Någon här som har koll och vet vad man bör kika efter rent tekniskt? Ljudmässigt är det otroligt svårt att bedöma, dock handlar det om strax över 700 kr, så det är ju inga jättepengar, vore kul att testa.
Vad tror ni?
Ps. Vet att det kan tyckas knepigt att ha en liten jävla telefon och sedan skaffa en förstärkare till den, men om jag skulle skaffa en tjockare telefon så skulle det inte bli mkt bättre ljud. Ds
Ps2. Har varit sugen på att bygga själv, men hittar inget som kan tävla med denna i tjocklek? Dessutom så tror jag att det är svårt att komma ner i samma pengar och byggfinish(den ser iaf ok ut på bild) Ds2.
Ps3. På sikt skall jag skaffa ny portabel lur, troligtvis en sluten mediumstor lur, så jag kommer inte att behöva driva 600 ohms lurar. Ds3.
ALTERNATIV 2: Satsa på att skaffa högkvalitets in-ear lurar som ersätter Spark plug, men jag tycker ändå att jag vill ha lite lite till must ur w880i:n, hittar ingen spec på utgången för telefonen.
Mvh
Filip