Trådlöst VS Sladd.

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Hammarstrand

Trådlöst VS Sladd.

Inläggav Hammarstrand » 2007-12-08 13:40

Eftersom jag inte fick några reaktioner på förra tråden så ändrar jag den för att öka intresset.

Som sambo så händer det då och då att den ena vill lyssna på musik medans den andre vill se på tv och då är lösningen ett par hörlurar. Idag använder jag ett Plantronics headset som är gjort för att användas till dataspelande, vilket jag inte inte längre sysslar med.

Frågan är om det finns det några sladdlösa hörlurar som är nästan lika bra som vanliga med sladd, eller är det bra AKG 271s som gäller i prisklassen 1500:- som max.

Funkar det att koppla 271s direkt till min laptop eller behövs en förstärkare för att driva dessa?

Användarvisningsbild
Hammarstrand

Re: Trådlöst VS Sladd.

Inläggav Hammarstrand » 2007-12-08 20:51

Hammarstrand skrev:Eftersom jag inte fick några reaktioner på förra tråden så ändrar jag den för att öka intresset.

Som sambo så händer det då och då att den ena vill lyssna på musik medans den andre vill se på tv och då är lösningen ett par hörlurar. Idag använder jag ett Plantronics headset som är gjort för att användas till dataspelande, vilket jag inte inte längre sysslar med.

Frågan är om det finns det några sladdlösa hörlurar som är nästan lika bra som vanliga med sladd, eller är det bra AKG 271s som gäller i prisklassen 1500:- som max.

Funkar det att koppla 271s direkt till min laptop eller behövs en förstärkare för att driva dessa?

Någon måste ju ha en åsikt eller ett förslag?
Det testades inga sladdlösa i MoLt:ens hörlurstest...

Användarvisningsbild
Hammarstrand

Re: Trådlöst VS Sladd.

Inläggav Hammarstrand » 2007-12-08 20:52

Hammarstrand skrev:Eftersom jag inte fick några reaktioner på förra tråden så ändrar jag den för att öka intresset.

Tror ni att min powerbook orkar driva 271s eller behövs en hörlursförstärkare?

Användarvisningsbild
pingvinen

Inläggav pingvinen » 2007-12-08 21:09

Jag har ett par trådlösa Sennheiser. De är inte lika bra som sladdburna Sennheiser, och koster lite mer. De låter dock helt ok. Lite brus från fm sändningen hörs när det är tyst eller svaga partier. Beroende på storlek på bostad och material i väggar och golv kanske du inte får bra täckning överallt. Jag har sändarn högs upp i ena hörnet av huset, och två trappor ner i motsatta hörnet blir det inte bra, mend et är ju ett extremfall.

Användarvisningsbild
Jocke

Inläggav Jocke » 2007-12-08 21:26

Trådlöst verkar ju vara mycket praktiskt. Men...jag har inte brytt mig än för trådlöst nät, trådlösa telefoner och digital-TV är inte de bästa kompisar! :?

När du nämner AKG 271 kommer jag att tänka på en artikel jag läste för en tid sedan, tror att den länkades från någon tråd här. Den handlade om en subjektiv lyssningstest av några lurar där författaren tyckte att 271 passade bra som monitorlur då den var "analytisk" och lite basfattig medans 701 skulle vara en bra HiFi-lur. Nu är den ju riktigt dyr och kanske inte ett alternativ för dig men det finns en modell som heter 601 som ska ha samma tekniska lösning men utan lull-lull. Tror inte att prisskillnaden var så stor. Själv kör jag med mina gamla K340.

/Jocke

Användarvisningsbild
Strauss

Inläggav Strauss » 2007-12-08 21:27

Finns det inga lurar med wifi och inbyggda D/A så man kan få perfeka kvalitet?

Användarvisningsbild
Hammarstrand

Inläggav Hammarstrand » 2007-12-08 22:20

Jocke skrev:Trådlöst verkar ju vara mycket praktiskt. Men...jag har inte brytt mig än för trådlöst nät, trådlösa telefoner och digital-TV är inte de bästa kompisar! :?

När du nämner AKG 271 kommer jag att tänka på en artikel jag läste för en tid sedan, tror att den länkades från någon tråd här. Den handlade om en subjektiv lyssningstest av några lurar där författaren tyckte att 271 passade bra som monitorlur då den var "analytisk" och lite basfattig medans 701 skulle vara en bra HiFi-lur. Nu är den ju riktigt dyr och kanske inte ett alternativ för dig men det finns en modell som heter 601 som ska ha samma tekniska lösning men utan lull-lull. Tror inte att prisskillnaden var så stor. Själv kör jag med mina gamla K340.

/Jocke

AKG 271Studio som s:et står för om jag inte har misstar mig blev topptestad i senaste hörlurstestet i MoLt:en. AKG 271 finns från 1157:- enligt prisjakt vilket jag tycker är ganska rimligt jämfört med Sennheisers toppmodeller för nästan det dubbla.

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2007-12-09 12:00

Ett alternativ till AKG 271S är Sennheiser HD25-1 II. Båda är slutna och användbara när man inte vill störa sin omgivning eller själv bli störd av andra.

Användarvisningsbild
Hammarstrand

Inläggav Hammarstrand » 2007-12-09 12:32

RogerGustavsson skrev:Ett alternativ till AKG 271S är Sennheiser HD25-1 II. Båda är slutna och användbara när man inte vill störa sin omgivning eller själv bli störd av andra.

Och dom ligger i samma prisklass eller?
Skall genast kolla upp detta..

Återgå till Köpråd