Hejsan, jag är relativt ny inom denna tillsynes djungel av beteckningar och olika komponenter.
För de flesta här, är säkert mina funderingar sjävklara men jag vill upplysa er om att jag är väldigt ny inom detta.
Jag älskar att lyssna på musik o kolla på film genom datorn och använder nästan uteslutande hörlurar.
Jag har aldrig haft ett par hörlurar över 500:- förut och alla har varit såkallade headset med medföljande mick, då kag pratar endel i ventrilo.
Nu vill jag köpa ett par riktigt fina (i min klass) hörlurar och funerar på att köpa en fristående mick att ha stå på datorbordet för ventrilo prat.
Då jag har fått uppfattningen om att headset inte riktigt håller måttet när man ska få riktigt fint ljud i hörlurarna.
Jag har ett ljudkort av märket Creative och modell SoundBlaster Xtrememusic X-fi
Jag är också nyfiken om jag behöver en eventuell hörlureförstärkare.
Jag vill försöka att inte hamna allt för mycket över 2500:- för hörlurarna och en eventuellt nödvändig hörlureförstärkare.
Håller mitt ljudkort måttet?
Har kollat på dessa hörlurar lite smått, är dom något för mig? :
SENNHEISER HD-650
SENNHEISER HD-600
BEYERDYNAMIC DT-880 PRO
Sennheiser HD 25
Då jag lyssna mycket på RnB och Trance och kollar mycket på filmer, så vill jag gärna ha en bra bas återgivning.
Jag skulle kunna tänka mig ett trådlöst alternativ, men hur bra sådanna finns det på marknaden? Missar jag mycket ljudkvalité gentemot hörlurar med sladd?
Är tacksam för alla eventuella svar.
ps: Jag har ett surround system av märket Logitech , modell Z-680. Går det att använda som en hörlureförstärkare? ds: