Moderator: Redaktörer
Wideglide skrev:Tröttsam j-vla kompromiss när man både vill ha bra 2-kanalsljud och köra hembio...
Prislappen ligger fö på 10 lusentappar för steget...
Några andra tips... Har märkt att Rotel 1090 hela tiden dyker upp...?
Gärna åt det varma hållet och med en prislapp runt 10-15 loppor.
Menar du att 1090 dyker upp hela tiden som förslag eller på begagnatmarknaden? Kan tänka mig att många vill ha en 1090, men inte den oförstående andra hälften, den är ju inte helt nätt...Wideglide skrev:Tröttsam j-vla kompromiss när man både vill ha bra 2-kanalsljud och köra hembio...
Nattlorden skrev:Tracking Downconverter (eller vad det nu hette) teknologin gör ju att du kan få ut en massa effekt utan att den går varm... Mitt gamla Sunfire-slutsteg (originalet) saknade lufthål på ovansidan(!) men kunde pytsa ut kopiösa mängder effekt i låga ohm enl. spec:en. Driver idag en kompis högtalare TDL Studio-någonting som dippar rejält ned i basen ( typ feldesign) utan att det bekommer det något.
Jag ser ingen anledning till att varna... tvärt om är det väl trevligt att få "nog" med effekt även till hemmabiobruk?
rqu skrev:Menar du att 1090 dyker upp hela tiden som förslag eller på begagnatmarknaden? Kan tänka mig att många vill ha en 1090, men inte den oförstående andra hälften, den är ju inte helt nätt...Wideglide skrev:Tröttsam j-vla kompromiss när man både vill ha bra 2-kanalsljud och köra hembio...
Denon poa 6600a ca 6kkr.
screen skrev:Finns att köpa/beställa på Data Byrån för 4,400:-, är ju riktigt överkommligt och tar liten plats. Kan det vara nåt?
Mvh Björn//
Ragnwald skrev:AnotherDrinkPlease skrev:Beror ju på vad man jämför med. För två helt nya monoblock på 200 w så är det väl inte så farligt, om man då räknar bort PA-steg.
/C
Jo men ett klass D-steg ska inte kosta lika mycket som ett klass AB.
Lust skrev:Ragnwald skrev:Bra då är det bara att vänta på Brystone.
Nog måste du hålla med om att klass D har lite högre uppfinningshöjd än Brystons teknik?
Då bör det väl även få utnyttjas kommersiellt i dess livscykel?
Användare som besöker denna kategori: NADifierad, sammel och 3 gäster