Vilket digitalt försteg för 2-kanalslyssning.

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
magr02

Vilket digitalt försteg för 2-kanalslyssning.

Inläggav magr02 » 2008-01-27 00:50

Jag är ute efter ett digitalt försteg som primärt skall användas för 2-kanal-lyssning.
Framåt så kommer jag kanske använda det till nån sorts hemmabiouppsättning, och innan dess ev. koppla till en sub.

Jag har läst lite här på nätet om Primare 30.7, Tag Mclaren 30 o 32, Thule PR250/350 samt Rotel RSP1068. (kanske ett Sony ES9000, eller är det för omodernt?)

Vilket tycker ni är bäst, ljudmässigt? ...andra förslag? (Vill helst inte betala mycket mer än 10´kr)

Jag vill kunna använda den som DA-omvandlare till "alla" ljudkällor som dator, cd, sacd mm. samt kunna plocka ut en digital signal som ska kunna skickas till extern DA-omvandlare eller digital inspelningsmaskin.

Kör Carlssons kolboxar som är aktiva och vill ha en central enhet som ska förenkla lite här hemma... just nu får jag koppla in o ur allt som ska lyssnas på...

Tack för tips!

Användarvisningsbild
mikke_musik

Inläggav mikke_musik » 2008-01-27 01:07

Kanske en Benchmark DAC1? Fast jag vet inte om den har digital ut.
SB3 - 208 - piP

[s]2910 - 1905 - cr8s - 2x208 - pi60 - pX-4[/s] i lager

Användarvisningsbild
manger

Re: Vilket digitalt försteg för 2-kanalslyssning.

Inläggav manger » 2008-01-27 01:47

magr02 skrev:Primare 30.7

Är det nån ny skapelse eller version .7 av den gamla P30? Jag kan då inte hitta något om en Primare P30.7. Man blir liksom lite nyfiken... :o
semper simplicissima solutio

Användarvisningsbild
magr02

Inläggav magr02 » 2008-01-28 00:41

mikke_musik,
Har tittat i den riktningen och den skulle kunna vara intressant om det inte var för att den är lite begränsad i just inkopplingsmöjligheter.
Nu kommer däremot den nya DAC1 PRE, http://www.benchmarkmedia.com/dac1pre
...men jag saknar fortfarande digital ut och jag skulle gärna vilja ha fler analoga ingångar. Skulle kunna förbise det då den har usb.ingång som gör kopplingen till dator väldigt smidig, bra då jag kör mer o mer på det viset. Tack för din input!

manger,
mitt fel, sorry... menar 31.7

Jag har hittat en/två andra kombatanter som kan vara intressanta.
Proceed AVP och AVP2. Vet någon vad man får betala för en AVP2?
Finns en AVP på blocket för 8500kr, är inte det lite dyrt?
Som sagt, jag är helt okunnig vad det gäller hemmabioprylar och vad de ska kosta...

Tack igen!!

Återgå till Köpråd