Ipod Nano & Ipod Classic, uteffekt??

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Kribban

Ipod Nano & Ipod Classic, uteffekt??

Inläggav Kribban » 2008-02-14 13:17

En fråga angående Ipod Nano resp. Ipod Classic. Är det någon som vet hur mycket uteffekten är på dessa?

Jag har försökt googla mig fram till detta men utan resultat.

MVH Christer
Miljö-alarmist

Användarvisningsbild
manger

Inläggav manger » 2008-02-17 01:46

Det är det fler som försökt hitta... I samband med att det höjdes röster på nätet strax efter att iPod Nano gen 2 lanserades - den finns tydligen i 2 verisoner, en universal (US) och en europeisk (EU) som tydligt har en lägre uteffekt.* Alla försök att knäcka nivåsänkningen har hittentills varit utan framgång - nivåändringen på tidigare modeller kunde man ta bort med ett litet script. Frågan om iPodens uteffekt väcktes på flera forum men ingen hade tydligen möjlighet att mäta - än svårare att jämföra EU-versionen med en US-version. En del sålde sin EU-iPod och beställde en US-iPod och bekräftade att det fanns en tydlig skillnad i utnivån. (Själv har jag höjt nivån i iTunes till 180% och bytat till bättre hörlurar.) Men det skulle vara intressant att få veta...

* Apple själv förnekar givetvis allt... :wink:
semper simplicissima solutio

Användarvisningsbild
dwain1
Inaktiverad

Inläggav dwain1 » 2008-02-17 13:45

Jag ringde apple sweden via jobbet för att få svar på den frågan . Och det enda han sa var att den europeiska har en volymspärr därför att lagarna kräver det och att den amerikanska inte har det. Mer än så sa han inte. Och när jag pratade med dom svenskar teknikerna på apple så ville dom inte ge något vettigt svar :?

Synd för ipodarna låter inte alls dåligt i den amerikanska versionen men det är ju lite svårare att få tag på.
Jag spelar på ett par konservburkar och en biggpackburk

Praise The Lord nu har uppgraderingen kommit. Jag har fått ärva ett kastrullock från min kära morfar

Återgå till Köpråd