Moderator: Redaktörer
ronnyx skrev:musikalisk kabel
ronnyx skrev:Det var tydligen känsligt att prata om en kabels påverkan på det totala soundet.
ronnyx skrev:Tack Kaffekoppen ! Kabeln ska sitta mellan Marantz CD och en Creek förstärkare. Det är inte lätt att välja komponenter och i detta fallet kabel som ska harmoniera ihop. Speciellt när man inte kan lyssna på samspelet.
Jag ställde några frågor eftersom jag tyckte att du var litet oklar. Om du inte vill svara på frågorna är det OK, men de var inte menade att vara ovälkomnande på något sätt.ronnyx skrev:Det är inte lätt att känna sig välkommen här av dig Almen.
Håller helt med! Det dröjer ett tag att sno ihop ett par.Haakan_W skrev:jag tycker iofs att 1000kr är helt ok pris....jag värderar min egen tid betydligt högre (om jag skulle löda ett par själv dvs)....
Rydberg skrev:Håller helt med! Det dröjer ett tag att sno ihop ett par.Haakan_W skrev:jag tycker iofs att 1000kr är helt ok pris....jag värderar min egen tid betydligt högre (om jag skulle löda ett par själv dvs)....
woland skrev:Ja, det är en korrekt konstruerad kabel. De elektriska parametrarna är bland det bästa som går att få i kabelväg. Oavsett pris. Jag har hela anläggningen kopplad med dem, förutom en balanserad Supra mellan för- och slutsteg där avståndet är över fem meter.
Bra kontakter, bra skärmning och skräddarsydd i rätt längder.
Mvh
Callisto skrev:woland skrev:Ja, det är en korrekt konstruerad kabel. De elektriska parametrarna är bland det bästa som går att få i kabelväg. Oavsett pris. Jag har hela anläggningen kopplad med dem, förutom en balanserad Supra mellan för- och slutsteg där avståndet är över fem meter.
Mvh
Kan du speca egenskaperna och motivera varför det är bland det bästa som går att få.
dimitri skrev:Callisto skrev:woland skrev:Ja, det är en korrekt konstruerad kabel. De elektriska parametrarna är bland det bästa som går att få i kabelväg. Oavsett pris. Jag har hela anläggningen kopplad med dem, förutom en balanserad Supra mellan för- och slutsteg där avståndet är över fem meter.
Mvh
Kan du speca egenskaperna och motivera varför det är bland det bästa som går att få.
Bra och befogad fråga.
Borde kunna accepteras/avkrävas allt annat. Även favvohögtalare eller förstärkare.
dimitri skrev:Callisto skrev:Kan du speca egenskaperna och motivera varför det är bland det bästa som går att få.
Bra och befogad fråga.
Borde kunna accepteras/avkrävas allt annat. Även favvohögtalare eller förstärkare.
Magnuz skrev:Max_Headroom skrev:1000 spänn är för mycket för en signalkabel, så är det bara.
Japp. Jag förstår inte hur man ens kommer på tanken att köpa den.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 26 gäster