Erfarenheter av Quad 909, någon?

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
americantabloid
 
Inlägg: 1347
Blev medlem: 2003-11-25

Erfarenheter av Quad 909, någon?

Inläggav americantabloid » 2004-03-04 17:51

Hej!!!

Tänkte höra om det är någon som har lyssnat/äger quad 909 slutsteg?

Det lämnar ju rätt så mycket effekt 2x250, till ett bra pris 11500.

Mvh
at

Användarvisningsbild
dawen
Inoit
 
Inlägg: 4336
Blev medlem: 2003-11-22
Ort: Linköping

Inläggav dawen » 2004-03-04 18:05

Det finns en kategori som heter Köpråd, kanske din fråga passar bättre där?

Tjipp!
Common sense is not that common.

Användarvisningsbild
americantabloid
 
Inlägg: 1347
Blev medlem: 2003-11-25

Inläggav americantabloid » 2004-03-04 18:20

Aha... det hade jag missat!!! Moderatorerna får flytta den om det känner att det passar bättre där?

Mvh
at

Användarvisningsbild
dawen
Inoit
 
Inlägg: 4336
Blev medlem: 2003-11-22
Ort: Linköping

Inläggav dawen » 2004-03-04 18:31

Hokusopokus :wink:
Common sense is not that common.

Användarvisningsbild
Ranefjord
Lillhövdingen/redaktör
 
Inlägg: 2721
Blev medlem: 2003-03-18
Ort: Åhus

Inläggav Ranefjord » 2004-03-04 18:34

Ja, eftersom jag själv har en så kan ju jag svara lite försiktigt. :) Jag har enbart hört det ihop med Quad 99prylar så omdömmet får ju gälla kombinationen. Det är ett helt OK slusteg till de flesta högtalare. För min del som har Carlsson så passar det utmärkt och kommer inte att bytas ut förrän jag har vunnit x kr på hästar. Dock så funkar det inte till allt (tex SAP Quarette) där det kan låta dött o tråkigt, mot tex en mer spelglad o levande rörstärkare (tex Audion). Det är inget speciellt som sticker ut på Quaden, utan det låter lite, ja inte tråkigt, men återhållsammt. Dock så finns där tillräckligt med kraft som jag ser det. Hyfsat bra sväng i dem oxo. För priset så är det ett bra steg. Man kan liksom aldrig gå helt fel med en Quad. Om det är något som Quad gör bra (tycker jag), så är det att få olika skivor att verkligen låta olika. Om jag ska placera det som ljust eller mörkt så får det bli mörkt, men jag skulle gissa att det ligger hyfsat nära mitten ändå. Du kommer aldrig att ha problem med stickande diskant o sånt från Quad. Det är för bra grejor för sånt. Quad är en bra kompromiss helt enkelt 8). Inte bäst på nått o inte sämst på nått heller. :)

x = jättestor summa
Glöm inte #faktiskt.se @ quakenet :). IRC är ju trots allt IRC.

Användarvisningsbild
americantabloid
 
Inlägg: 1347
Blev medlem: 2003-11-25

Inläggav americantabloid » 2004-03-05 12:59

Hej och tack för svaren.

Jag får försöka att låna hem ett ex och testa. Har ett par PiP som jag tänkte att de skulle driva. Håller på och tittar runt på vettiga alternativ som man kan undersöka lite närmare.

Om det är någon som har lite mer information så skriv gärna.

Måste erkänna att jag tyckte att det var väldigt charmigt utseendemässigt, litet och behändigt. :D

Har man ägt ett klass A steg tidigare med 4 transformatorer så inser man att det kan trevligt med lite mindre grejor ibland :wink:

mvh
at

Användarvisningsbild
Ranefjord
Lillhövdingen/redaktör
 
Inlägg: 2721
Blev medlem: 2003-03-18
Ort: Åhus

Inläggav Ranefjord » 2004-03-05 13:54

Bor du i närheten får du gärna komma o lyssna. Kristianstad alltså. Ja, det gäller ju alla Er andra oxo ;)
Glöm inte #faktiskt.se @ quakenet :). IRC är ju trots allt IRC.

Användarvisningsbild
americantabloid
 
Inlägg: 1347
Blev medlem: 2003-11-25

Inläggav americantabloid » 2004-03-06 09:16

Tyvärr så felar avståndet på ca 60 mil, men tack för erbjudandet. :wink:


Återgå till Köpråd


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster