Ranefjord skrev:CD-P är helt ok, men jag skulle nog snegla på Rega också...
Rega Saturn för ca 19 000 riksdaler, antar jag..?
Ranefjord skrev:... Uppdatering NAD-kombon. Njaaaaa är väl mitt omdöme efter en tids lyssning. Skenet kan bedra och jag erkänner att jag föll för första intrycket. NAD-kombon är bra, men inte SÅ bra..
Jag beklagar. I mitt sinne spelar dock detta mindre roll, då jag helt subjektivt och helt sonika har valt bort NAD pga. av att märket har börjat med blå dioder. Så subjektiv är jag. Host.
Ranefjord skrev:... R3A Dulcet är kort och gott en av världens bästa musikförmedlare. De spelar rätt in i hjärtat...
Intressant!
Ranefjord skrev:... Anledningen till att jag sålde mitt förra par, var hifi-politiskt. Audio Concept förlorade generalagenturen... Lyckligtvis stötte jag på ett par för ett par veckor sedan och jag kunde inte motstå dem...
Undrar om det är i fall som detta, det går att säga att den person det gäller har undvikit att låta ett misstag bli ett misslyckande..?
Ranefjord skrev:... De låter bara förbannat bra. Vi lyssnade med en Sugden-förstärkare och det blir troligtvis en sådan för min del...
Hm, Sugden... en kompis som är smått hifi-tokig, anglofil, och i de flesta lägen tycks prioritera brittisk hifi framför... eh... resten av världens hifi-produktion, har till och från talat om förstärkare från just Sugden. Ett klassiskt märke, så vitt jag förstår.
Ranefjord skrev:... Egentligen mår väl R3A bäst av att drivas med rörförstärkare, men eftersom rören medför så mycket problem i form av driftsäkerhet, så tappar jag intresset...
Precis min inställning. Om jag ex. köpte förstärkare från en erkänd rörhifiprodukt-tillverkare som McIntosh, skulle jag köpa någon av deras transistor-modeller.
Från NAD till McIntosh, är måhända steget långt, men vi måste ju börja någonstans. Amen.