Köpråd DVD med hdmi

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

JonasS

Köpråd DVD med hdmi

Inläggav JonasS » 2008-10-09 12:54

Hej!

Behöver köpa en ny DVD eftersom den gamla gett upp.

Har tänkt mig en "budget"-modell som både skall användas till musik och film. Ser gärna att det finns HDMI-utgång på det ni rekommenderar...

Spelaren kommer att kopplas till en 42"-plasmatv.

Tack på förhand!

/Jonas

Grismannen

Inläggav Grismannen » 2008-10-10 06:37

Om du verkligen måste ha HDMI så köp inte Pioneer DV-696 iaf.
Jag har en sådan och HDMI-kabeln sitter knappt fast i utgången med tokglapp som följd.

Vad du ska köpa vet jag inte men hoppas jag var till lite hjälp iaf. :?

EDIT: Alla nyare spelare för ju ett sånt otroligt liv och väsnas från mekaniken (min Pioneer inräknad), men en Cambridge DVD89 kanske kan vara något? Har en sån i sovrummet och HDMI-kontakten glappar iaf inte som på Pioneern.

Mvh//Matte.

pingvinlakrits

Inläggav pingvinlakrits » 2008-10-12 15:38

Oppo 981HD kostar ca 2125 till 2500kr och ger en jäkligt bra bild via den interna uppkonverteringen till 720p/1080p, problemfritt och snyggt. Har givetvis HDMI.

Ljudmässigt är den mycket bra, bildmässigt är den i absolut toppklass.

Köpte en till syrran (har den själv medan min egen Meridian är på service) men tror fasen jag kanske behåller den, sällsynt med så pass bra "fynd".
Finns i Svart och Silver, den är mycket slimmad (4cm hög) och jag beställde min i Silver via deras egen shop. Vill inte göra reklam för den här eller länka vidare om det inte är forumsmässigt rumsrent men du kan säkert lista ut vad sidan heter. Eller så får du det via PM och du PM:ar mig.

Jag har för övrigt en Pioneer 668 och en Meridian G91.

Fjärren är ok, men lite svampig i knapptryck men Oppo skickar med HDMI kablage (och annnat kablage) av bra kvalitet och packar in maskinen föredömligt snyggt i ett fodral.

Tveklös rekommendation. :)
Inaktiv

Användarvisningsbild
foxman

Inläggav foxman » 2008-10-12 19:37

Köp en beggad Toshiba HD DVD, brukar gå rätt billigt.
Lite seg men bra bild, ljudet har jag inte hårdtestat men det låter ok.

Användarvisningsbild
jeppe

Inläggav jeppe » 2008-10-12 22:02

Pioneer dv-600/dv-610

Återgå till Köpråd