Pioneer DV-575A, kanske?

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
micke5721

Pioneer DV-575A, kanske?

Inläggav micke5721 » 2004-08-27 18:38

Tja! Jag funderar på att köpa en ny DVD-spelare, närmare bestämt Pioneer DV-575A, är det någon här på forumet som har en sådan spelare?
Det kanske till och med är någon som har jämfört den med Pioneer DV-668AV?
Hur upplever ni DV-575A, är det en bra DVD-spelare som man kan spela CD-skivor i, eller duger den bara som filmmaskin?

mvh michael hansson

Användarvisningsbild
zvenzzon

Inläggav zvenzzon » 2004-08-27 20:12

Jag har en sådan på gång. Pioneer verkar dock ha leveransproblem på just denna spelare för tillfället. Fråga igen om någon vecka!

Du finner en stor tråd om denna spelare på http://www.prisjakt.nu/forum/index.php?showtopic=65304

Användarvisningsbild
Olby

Inläggav Olby » 2004-08-27 22:22

Jag har en i stereoracket hemma. Men (det finns alltid ett men) även fast jag tycker att den fungerar ypperligt som dvd-spelare så betyder inte mitt ord så mycket, jag saknar nämligen erfarenheter av andra spelare. När jag använder den som cd-spelare så så upplever jag handhavandet som den största nackdelen. Det tar tid från det att man stoppat i cdn tills dess att man kan välja låt och vissa funktioner te.x. slumpvis spelordning går bara att komma åt om man har igång tvn.
Vad gäller ljudkvaliten så vill jag inte kommentera det, samtidigt som jag bytte ut min cd från 1992 mot dvd så bytte jag nämligen högtalare och jag vågar påstå att det är de senare som står för den största förbättringen.

Användarvisningsbild
zvenzzon

Inläggav zvenzzon » 2004-09-11 00:47

Har nu fått min och testkört lite och kommit fram till följande:

Bild: Omöjligt att säga då jag just nu kör med komposit. SCART-kabel är på ingång. Inte sämre än någon annan kompositkälla iaf.

Ljud: (analog stereoutgång): Mycket lovande. Klart bättre än ljudet ut ur Ultra Curve (digitalt in). Låter faktiskt riktigt roligt nu. Stor skillnad i stereobild jämfört med DSP8024.

Utseende: Rätt snygg för att vara så plasig :lol:

Släde: Inget märkvärdigt, ingen jättekvalitetskänsla.

MP3-funktionen fungerar, men inte så mycket mer. Väldigt osmidig hantering av filerna.

DIVx verkar också fungera som det skall, har matat in lite divx, samt även .mpg -filer och den verkar svälja det mesta.

Jag är helnöjd, speciellt med ljudet!

edit: Mekaniken är inte alls helt tyst, det tar jag tillbaka. Dock tillräckligt tyst (förutom vid sökning).

Användarvisningsbild
micke5721

Inläggav micke5721 » 2004-09-18 12:27

Jag har svårt att bestämma mig, men tack för era svar i alla fall :D

Användarvisningsbild
zvenzzon

Inläggav zvenzzon » 2004-09-18 12:55

Kanske ska tillägga att handhavandet inte är det bästa. Eject tar t.ex. flera sekunder. För att ställa in shuffle mode etc krävs det att man slår på TV:n. Byta låt via fjärren svarar inte "mikrosekundsnabbt" som på vissa andra spelare.

Men men, man kan inte kräva allt av en spelare i denna prisklass tycker jag...

Återgå till Köpråd