Skivimport?

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden

Skivimport?

Inläggav Harryup » 2004-09-02 04:12

Någon som brukar köpa sina skivor ifrån utlandet till hyggliga priser eller vet några leverantörer med bra sortiment och hyfsat snabba och säkra leverenser?

Användarvisningsbild
Morello

Re: Skivimport?

Inläggav Morello » 2004-09-02 04:22

Harryup skrev:Någon som brukar köpa sina skivor ifrån utlandet till hyggliga priser eller vet några leverantörer med bra sortiment och hyfsat snabba och säkra leverenser?

http://www.cduniverse.com
Driver: www.sybariteaudio.se
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

PekkaJohansson
Popkulturist

Inläggav PekkaJohansson » 2004-09-02 13:50

Jag beställde härom dagen ett tjugotal titlar från Secondspin.com, som säljer begagnade amerikanska kompaktskivor och DVD. Sortiment och priser verkar bra. Firman erbjuder billigare frakt, endast 75 cent per extra skiva, om man accepterar att få skivan hemskickad utan ask. Nämnas kan väl att jag numera köper 80 procent av mina skivor begagnade eftersom jag är oändligt trött på sönderremastrade utgåvor av min favoritmusik.

Pekka

Användarvisningsbild
razor

Inläggav razor » 2004-09-02 17:49

Mitt tips är att titta på Amazon, och de begagnade (och nya) skivor som förmedlas genom dem. Mycket enklare än att hålla på och leta runt bland alla 100000 firmor som säljer begagnat.. gemm.com kan också vara användbart om man letar efter mer svåråtkomliga skivor, även om många försäljare där grovt överskattar skivans värde.

Det är heller inte alltid man måste titta på andra sidan plaskdammen, utan ibland kan det vara billigast att handla från t ex Tyskland (tyska Amazon t ex).

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2004-09-02 20:29

Amazon är bra. Skitbra service, och mycket kundorienterade. Köpte en DVD en gång som inte min Samsung klarade av, däremot min dator. Skrev och klagade, dom skickade ny DVD med kommentaren "fungerar dom inte, ge dom till ett bibliotek, tala om varifrån dom kommer och vi krediterar dig köpesumman". Det kallar jag service!

Lite märkliga är dom dock, franska filmer hittar man på engelska Amazon, tyska CD´s i USA..... Men så länge dom finns att få tag på så är det OK.

/ B

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden

Inläggav Harryup » 2004-09-02 22:44

Tackar så länge.

Återgå till Köpråd