Pioneer vsx-409rds

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
MeglaW
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 2003-09-28

Pioneer vsx-409rds

Inläggav MeglaW » 2003-09-30 07:16

Tänkte handla mej en ny stärkare, har en gammal Harman/Kardon 330c från 86, reparead 4ggr, och visst, HK gör grymt bra grejjer, men den håller inte direkt måttet längre, ljudkvalliten är inte vad den brukade vara osv.

så jag tänke handla mej en Pioneer vsx-409rds, som en snubbe erbjuder mej för 800:-

ser ut att va en bra liten leksak, fast för 800 spänn ska jag inte räkna med kvitto va? ;)

vad tror ni?

MeglaW - som testar forummet. :)

oj jo länk.
http://www.techtronics.com/uk/shop/612- ... eiver.html

Användarvisningsbild
Hotspur
 
Inlägg: 1745
Blev medlem: 2003-08-05
Ort: Göteborg

Inläggav Hotspur » 2003-09-30 08:16

:arrow: Om du berättar vad du har för prylar i övrigt samt skippar kvitto-fjanteriet (sådana skämt kan få forumet i dålig dager och i värsta fall få någon enskild att tro vi skulle rekommendera stöldgods) så finns det många här som kan ge dig seriösa tips på nya och begagnade förstärkare... :?
Audiolab 9000 CDT - Audiolab DC BLOCK 6 - Hegel H390 - Marten Oscar Duo

Användarvisningsbild
MeglaW
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 2003-09-28

Inläggav MeglaW » 2003-09-30 09:15

inlägget va i allra högsta grad serigöst, och jag kan mycket lite om förstärkare, fast jag tycker ändå utsatt pris låter billigt, är det det? är det WAY WAY förbilligt?

mina högtalare är 2st IMF, med 8¨basar och okänd diskant och mellanregister, och sladdar därimellan är vanliga, otvistade el-ledningar (har testat med såndär fin kopparledning som pallar 55amp eller va det nu va försäljaren jag köppte 4 meter av sa, fast det hör jag ingen skylnad på)

och min ljudkälla är datorn, med ett SB live 1024 rev 1.2

hehe och efter att ha läst den klistrade tråden, mitt lysningsområde är runt, 30kvm, gipsväggar överallt, trästomme, med massa skrivbord, soffa, säng, garderob osv så det stutsar nog ganska ok här inne. :)

vad jag är ute efter i ljud är dov bas och vassa diskanter, då jag lyssnar mycket på industri, och den tunga "synthen"

fast jag brukar släpa med mej högtalarna på dator-partyn och dundra loss (ett riktigt party ska ha 90db ljudmatta överallt i lokalen, MINST)

Användarvisningsbild
Hotspur
 
Inlägg: 1745
Blev medlem: 2003-08-05
Ort: Göteborg

Inläggav Hotspur » 2003-09-30 09:32

Denna 5-kanalsreceiver kostade ca 2400:- ny, för ca 1,5 år sedan, varför 800:- synes vara ett bra pris. Om det nu är fler än två kanaler du behöver? Satsa annars på en vanlig enkel 2-kanalsförstärkare, typ en begagnad liten Rotel, Cambridge eller Proton...
Audiolab 9000 CDT - Audiolab DC BLOCK 6 - Hegel H390 - Marten Oscar Duo

Användarvisningsbild
MeglaW
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 2003-09-28

Inläggav MeglaW » 2003-09-30 09:35

aha najs men då vet jag, då ska jag kräva honom på kvitto, annars blir det ingen affär.

men förlorar jag något på att köpa den om den nu skulle visa sej vara ärlig, även om det låter ganska otroligt just nu?

hadde ändå tänkt uppdatera elementen och delarna i högtalarna då hehe basarna har börjat spricka lite.. och den däringa ser juh ut att palla med lite mer än min HK, så då kanske man kan sätta i lite giftigare, billiga saker.


Återgå till Köpråd


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster