Har precis bestämt mig för att skaffa en stereoanläggning som är något att hänga i julgran, men behöver lite hjälp med val av delar.
(Är inte så hemma på det här med hifi...)

Det är så att jag har kollat runt lite i forumet och kommit fram till att en NAD C320BEE-förstärkare i kombination med en NAD C521BEE-cdspelare är det som verkar bäst och mest prisvärt i den prisklass som jag har tänkt mig. (Rätt eller fel?)
Men en liten fundering har dykt upp i mitt huvud: Just nu har jag i mitt rum en liten JVC-grunka, inget avancerat (förstärkarsteg, cd-spelare, kasettspelare och radio i ett), och ett par Jamo D 160 i kombination med högtalarna jag fick med apparaten (jag har alltså parallellkopplat så att ja har 4 stycken högtalare in på en ingång för två, vilket inte är så speciellt bra kan jag tänka mig...

Annars så är jag väldigt musikintresserad och vill få ut så mycket som möjligt av mitt nya system. Har bred musiksmak, men det blir mest hårdrock, metal o dyl., finns det då något speciellt system som kanske passar/låter lite bättre till denna typ av musik? Fast det kanske är en sådan sak man får utforska och upptäcka själv...
Tack så mycket på förhand!!