Till MD:n har jag idag ett par Denon AH-D350. Inte några lurar i världsklass, men rätt okej och den bästa kompromiss jag kunde hitta till ett vettigt pris när jag var på jakt efter lurar.
De är ju emellertid en aning klumpiga och otympliga som alla "vanliga" lurar och jag har därför, när jag ändå är i köptagen, funderingar på att ersätta dem med pluggar istället. Även möjligheten att nästan helt stänga ute kringljud lockar ju, såklart.
Tidigare har jag testat pluggar som varit lite billigare (upp till 300kr typ) och även om en del låtit rätt okej så har det alltid kännts lite "instängt". Det låter mycket större och luftigare med ett par "riktiga" (halv)öppna lurar.
Nu undrar jag hur det förhåller sig med de lite dyrare pluggarna (jaja E2c är ju inte jättedyra men...). Låter dessa åxå instängt, eller har man där lyckats få det att låta lite mer åt det håll jag vill?
Finns det andra pluggar i omkring den prisklassen jag bör kolla in?
Efter tester och åsikter jag hittat på nätet så verkar dessa mycket bra för sitt pris och har en tämligen neutral återgivning.
Om någon har allmänna reflektioner vad gäller just E2c så är det välkommet.
Om någon vet något ställe i Gbg där man kan provlyssa dem vore det alldeles utormodentligt.

Tack på förhand!