Tack för alla synpunkter.
Nu har jag spenderat en eftermiddag åt att researcha Behringers burkar och andra alternativ som rekomenderas på diverse forum.
Nästan alla "recensioner" jag läst om Truth 2031A är positiva och kallar produkten för ett fynd. Nu måste man givetvis ta hänsyn till en del psykologiska aspekter när man tar del av vad enstaka individer tycker om produkter han/hon själv äger, men i detta fall pekar opinionen åt rätt håll. Nu tänker jag givetvis inte gå helt och hållet efter vad andra människor tycker, men i och med att jag är en total novis inom området så måste jag ta hänsyn till vad människor med långt större erfarenhet tycker.
Viktiga detaljer som jag tror gör Behringarna till ett bättre alternativ än piP.
+ inbyggt stärkeri, 150W (låg) +75W (hög)
+ overload protection
+ magnetisk avskärmade
Tråkigt nog har jag inte hittat några mätningar på dessa burkar. Såsom jag förstår det verkar frekvenslinjäritet inte vara av lika av stor betydelse som kraven på att man "känner" sina högtalare. En dipp här eller där spelar inte så stor roll, så länge man är medveten om den. Naturligtvis tycker även jag att det är en konstig inställning, varför inte eliminera problemet istället för att arbeta sig runt det? Jaja.
Imorgon har jag planerat att besöka Musikbörsen och genomföra enkla lyssningstest. Potentiella kandidater:
Behringer 2031A
MACKIE HR624
KRK RP5
Sedan får jag väl se vad killarna på Musikbörsen rekomenderar.
Angående, piP. Jag har ju sett kurvorna och vet att den är väldigt linjär. Även om jag aldrig lyssnat på dem så antar jag att det låter rätt bra. Men såvitt jag vet är de inte magnetisk avskärmade och det utgör ett stort problem.
Även om piP skulle vara den bästa kandidaten så har jag ändå ingen möjlighet att ta mig till Stockholm och hämta byggsatsen. Att jag aldrig byggt högtalare är också ett relativt stort hinder.
Men, men, om någon sitter inne med lösningar, dela gärna med er.