Sennheiser Momentum Wireless

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
HenrikTornquist

Sennheiser Momentum Wireless

Inläggav HenrikTornquist » 2015-03-10 22:28

Jag är ute efter ett par nya lurar med brusreducering. Blåtand är ett krav. Har någon här lyssnat på Sennheiser Momentum Wireless? Prismässigt är de dyra, om inte för dyra. Kan de matcha mina Sennheiser HD650 så kan jag ju kränga dem vidare, och därmed rättfärdiga ett köp. Emellertid är jag skeptisk till att de är såpass bra, så frågan är: har någon hört dem och kan upplysa om vilka kvaliteter de besitter?
Grab the keys, start the car
Take me home, to where my records are
Hit the gas, take the open road
I'm turning on the stereo first thing when I get home

Användarvisningsbild
forzell

Re: Sennheiser Momentum Wireless

Inläggav forzell » 2015-03-10 22:40

Vet ej hur de är med de trådlösa. Men jag köpte ett par Momentum till frugan, och efter de spelats in kan jag tycka att de låter ganska bra. Liten tendens till discopuckel kanske. Men jag gillar dem.

BosseS

Inläggav BosseS » 2016-07-25 23:04

Spontanköpte Sennheiser Momentum On-Ear Wireless idag och fick ett motsatt problem - hur stänger man av brusreduceringen??
http://en-us.sennheiser.com/momentum-on-ear-wireless-headphones-with-mic

Kanske borde dra hela historien. Ville ha ett par öppna lurar som släpper in ljud att använda när jag lufsar längs vägen. Har redan ett par Over-Ear av samma fabrikat och det är lite läbbigt att inte höra fordon som kommer dundrande bakifrån. Efter att ha lyssnat på div lurar i 999:-klassen och rynkat näsan åt hängmattor av olika form så kom On-Ear-lurarna fram på bordet. Det orsakade tyvärr att kontokortet åkte fram på en grisblink...så nu har jag två lurar med samma egenskaper :( Han sa att brusreduceringen gick att stänga av, men väl hemma hittar jag inget annat sätt än att stänga av lurarna och använda sladd.. Finns det nån som kan programmera om lurarna? Ville inte tejpa över mickarna heller då brusreduceringen är bra vid telefonsamtal. Antar att problemet är svårt att lösa på ett elegant sätt.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2016-07-26 00:56

Verkar som att du har rätt, det krävs kabel för att stänga av Noise Cancellation, eller sätta mikrofonerna ur spel. Du kanske kan göra något smidigt skydd som lätt går att flytta när du vill aktivera funktionen? Verkar vara genomtänkta lurar det där. Köpte du dem i Sverige? Kostar? Har 650 men skulle aldrig gå ut i dem *s*. Helst vill jag ha in-ear, men visst kan det hända att jag missar trafikljud pga dem.
Sitter nöjd :)

BosseS

Inläggav BosseS » 2016-07-26 21:14

Man kan ju sätta dem lite längre fram, halvt på örat. Försämrar inte ljudbilden så farligt faktiskt. Eller så piercar jag hål i örat och sätter i en tratt som pekar bakåt. Hur skulle de se ut?

Återgå till Köpråd