Nya inear?

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
bluetrain

Nya inear?

Inläggav bluetrain » 2015-10-13 10:00

Har eventuellt blivit av med mina shure se425 och behöver således troligen nya. Varit grymt nöjd med dem och funderade på samma igen eller att gå upp till 535. Det jag gillar med shure är framförallt komforten, de sitter som en smäck helt enkelt. Bra ljud. Möjlighet att byta pluggarna osv.

Samtidigt så kanske det finns andra märken/modeller man bör överväga i detta segmentet innan man slår till? Det som är "krav" är att sladden går upp och är bakom örat då jag upplever detta som bättre än när de hänger ner fritt.

Användarvisningsbild
enJohn

Re: Nya inear?

Inläggav enJohn » 2015-10-13 10:47

CDON har haft superrea på Sennheiser ie8, men jag vet inte om det fortfarande är så.

/en john som snabbtipsar

Användarvisningsbild
Empa

Inläggav Empa » 2015-10-13 12:09

Kan iaf tipsa om att inte köpa Supra Nitro, Beyerdynamic MMX100 eller Sennheiser CX-300II.

Supra Nitro - Svårt att få att sitta bra, distar(?) tidigt och får inte något bra släpp i ljudet.
Beyer - High-End amibitioner med bra diskant men total avsaknad av bas.
Sennheiser - Känns som tonkurvan är en discopuckel fast utan höjning i diskanten.

Fasen vad pengar man har lagt på dåliga hörlurar, man kanske skulle prova först innan nästa köp :D

Användarvisningsbild
Folob

Inläggav Folob » 2015-10-16 15:17

Om du redan går i tankarna på att lägga ut några tusen på IEM:s så kan det kanske vara idé att satsa på formgjutna. Har själv ett par JH Audio JH5 pro som jag är mycket nöjd med :) Site: http://www.jhaudio.com/

Användarvisningsbild
bluetrain

Inläggav bluetrain » 2015-11-10 10:44

Dessa sprang jag på:

https://www.kickstarter.com/projects/re ... =discovery

Verkar riktigt lovande! Gillar konceptet skarpt! Verkar perfekta för t ex träning. Någon som forskat mer om dessa lurar, kanske t o m backat?

Användarvisningsbild
bluetrain

Inläggav bluetrain » 2016-01-28 09:47

Verkar detta inte denna som lysande produkt?? Sjukt najs att t ex kunna simma med hörlurarna eller för all del ladda ner lite musik i öronplupparna och ut o ta en löprunda.
Känns som trådlösa inear kanske är vägen framåt eller vad tror ni?

http://www.theverge.com/2016/1/7/107303 ... s-ces-2016

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2016-01-28 10:25

bluetrain skrev:Verkar detta inte denna som lysande produkt?? Sjukt najs att t ex kunna simma med hörlurarna eller för all del ladda ner lite musik i öronplupparna och ut o ta en löprunda.
Känns som trådlösa inear kanske är vägen framåt eller vad tror ni?

http://www.theverge.com/2016/1/7/107303 ... s-ces-2016

Ojojoj. Där ryckte det till i köptarmen. Verkar ju hur bra som helst!
T H E. G O O S E B U M P. F A C T O R

Användarvisningsbild
bluetrain

Inläggav bluetrain » 2016-01-28 10:41

Ser fram emot din recension! :) Eftersom det verkar vara den första batchen de skickar ut nu och inga lurar blivit långtidstestade ute i media så är det ju klart en liten gamble som det ser ut nu. Det jag undrar över är hur bekväm den är med passform osv. Sen kvalieten generellt. Och batteritiden 3h. Men lyckas de kan det nog bli hur bra som helst, och om inte annat, få till ett tekniksprång som öppnar upp ögonen hos andra tillverkare.

Användarvisningsbild
bluetrain

Inläggav bluetrain » 2016-05-09 10:26

Efter att ha läst lite recensioner verkade "the dash" inte riktigt produktionsklar (tappar kontakt etc) så jag var inte riktigt beredd att hoppa på tåget riktigt ännu.

Istället blev det ett par Shure SE535. Trodde den skulle låta ungefär som se425 och kanske "något bättre". Vad jag fann till min stora förvåning var att jag upplevde den inte bara lite utan mkt bättre.
Fascinerande att de kan få till rena audiofila kvaliteter i en sådan lite förpackning. Rekommenderar verkligen att prova den om ni kollar mellan olika shurelurar (eller andra inear).

Användarvisningsbild
Alexi

Inläggav Alexi » 2016-05-09 11:26

535 har 10dB högre känslighet och 14ohm högre impedans än 425. Det har förmodligen stor betydelse i hur de upplevs.
Var med och grundade Faktiskt.se, men är inte involverad i nya .io

Användarvisningsbild
bluetrain

Inläggav bluetrain » 2016-05-09 13:32

Alltid bra att det finns en teknisk anledning bakom och inte bara gammal hederlig placebo.. :) Om vi nu pratar subjektiv uppfattning så är det framförallt 3dbilden som jag upplever som mkt mer tydlig/större. Mer "livekänsla" helt enkelt.

Hur är det med hörlursförstärkare. Finns det portabla sådana, finns det något att vinna på att koppla en sådan mellan t ex en iphone (SE) och lurarna? Tänker när man flyger och så. Vad gör man inte för ljudåtergivningen.. :)

Återgå till Köpråd