Holographic audio Pre25

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

MathiasJK
 
Inlägg: 197
Blev medlem: 2017-12-01
Ort: Karlshamn men är Göteborgare

Re: Holographic audio Pre25

Inläggav MathiasJK » 2021-01-27 12:11

Inom två veckor äger jag denna pryl med fjärr.
Längtar som själve fan att kunna plocka undan mitt Behringer ucm204hd som visserligen sköter jobbet men vill ha bort den från bordet och bara använda den som ren DAC som den ska va mycket bra på för pengarna.

Är verkligen pre25 så magisk som det verkar?Kör nu med NAD C270 till högtalarna och det är nåt som saknas eller kanske nåt som inte bör finnas som ja inte kan sätta fingret på. Misstänker ljudkortet jobb som försteg.

Edit, vill bara tillägga att jag inte är en audiofil som de flesta andra på detta forumet, för.mog är det viktigt att det. Låter korrekt men det ska först och främst låta roligt och medryckande som bra musik gör.

Sitter oftast i softspot men långt ifrån alltid för jag gör saker när jag lyssnar musik rätt ofta tex läsa här på forumet eller whatever. Detaljer är minst intrrdsnnt för mig, att det låter dom musik ska gvd medryckande är det viktigaste för mig.

Är detta rätt steg för mig?


Om man säger för pris under 3000 är detta det absolut bästa man kan få?
Senast redigerad av MathiasJK 2021-01-27 12:17, redigerad totalt 1 gång.
Söker element:

P21LTS, HDS 830869, SS22W/8534, CA22RNX alt Ino 8" element lämpligt för att mötas mot diskant.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Holographic audio Pre25

Inläggav distad » 2021-01-27 12:16

MathiasJK skrev:Inom två veckor äger jag denna pryl med fjärr.
Längtar som själve fan att kunna plocka undan mitt Behringer ucm204hd som visserligen sköter jobbet men vill ha bort den från bordet och bara använda den som ren DAC som den ska va mycket bra på för pengarna.

Är verkligen pre25 så magisk som det verkar?Kör nu med NAD C270 till högtalarna och det är nåt som saknas eller kanske nåt som inte bör finnas som ja inte kan sätta fingret på. Misstänker ljudkortet jobb som försteg.


Om man säger för pris under 3000 är detta det absolut bästa man kan få?

Om man vill ha något som färgar signalen så lite som möjligt, så är det nog det. Men man har sett en hel del till salu, så det är nog inget för alla så att säga.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22701
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Holographic audio Pre25

Inläggav RogerGustavsson » 2021-01-27 12:26

Jag tror många vill ha ett visst ljud utan att veta om det. En del musik gör sig kanske inte med "raka rör" dvs. en helt ofärgande eller neutral kedja. Lite avancerade tonkontroller kan fixa en del.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Holographic audio Pre25

Inläggav distad » 2021-01-27 13:03

RogerGustavsson skrev:Jag tror många vill ha ett visst ljud utan att veta om det. En del musik gör sig kanske inte med "raka rör" dvs. en helt ofärgande eller neutral kedja. Lite avancerade tonkontroller kan fixa en del.

Jag är helt inne på din linje, men det är ju ingen hemlighet precis. Jag gillar ju oftast inte "raka rör"
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden
 
Inlägg: 15188
Blev medlem: 2003-10-08
Ort: 08

Re: Holographic audio Pre25

Inläggav Harryup » 2021-01-27 15:53

RogerGustavsson skrev:Jag tror många vill ha ett visst ljud utan att veta om det. En del musik gör sig kanske inte med "raka rör" dvs. en helt ofärgande eller neutral kedja. Lite avancerade tonkontroller kan fixa en del.


Anser du att raka rör och ofärgat är samma sak som en house curve?

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22701
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Holographic audio Pre25

Inläggav RogerGustavsson » 2021-01-27 18:36

De flesta "huskurvor" jag sett har ju rätt rejäla höjningar i registret under mera "vanlig" musik. Kanske är mera de som håller på med hembiosar som vill ha det så? Att effektljuden där ska sättas igång ordentligt?

Idag skulle jag lyssna på lite Jimi Hendrix från Tidal men det stod i märklig konstrast till Göteborgs Symfoniker och Aurora. Väldigt ljus och tunn klang på Hendrix. Där skulle man behövt tonkontroller.

Användarvisningsbild
Baffel
Semesterfirare
 
Inlägg: 5660
Blev medlem: 2018-11-26

Re: Holographic audio Pre25

Inläggav Baffel » 2021-01-27 19:31

Köp en EQ. :) Dra igång den när du känner att du känner för det.

Föregående

Återgå till Köpråd


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster