Filter för att dela toppar mot basar.

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15355
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Filter för att dela toppar mot basar.

Inläggav DVD-ai » 2016-03-23 12:48

cr80s lämnar på HP sidan (den som går till topparna) den nivå som du trycker in i den, så om du kan driva slutstegen med ditt försteg så kan du det med cr80s också :)
På LP delen så kan du boosta dels +10dB på fronten av cr80s men också steglöst närmare 15dB(har jag för mig) på insidan, så om 25dB boost i basen inte räcker så... :lol:
+ att med infratillsattsen så kan du boosta djupaste basen ytterligare ca 12dB till på det, då det finns en hel del möjlighet att boosta :lol:

Jag tror absolut inte att detta kommer att vara något som är en tillstymmelse till problem ;)

Problemet med det DBX och även behringer filtret är väl att den inte verkar ha inställningar för Qvärdet på LP delen eller har jag missat något ?
just detta är ju helt avgörande för att kunna integrera snyggt mellan basar och toppar i dom flesta fall... :|
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg
 
Inlägg: 29939
Blev medlem: 2009-03-30

Re: Filter för att dela toppar mot basar.

Inläggav MagnusÖstberg » 2016-03-23 13:22

Beakungen skrev:Verkar som att behringer har en variant också. DCX 2496 som även den verkar klara att göra en eq-kurva som bostar basen.


Någon som vet hur denne låter?
Nu är du väl onödigt lat om du inte orkar söka på forumet om detta :)
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Re: Filter för att dela toppar mot basar.

Inläggav distad » 2016-03-23 16:12

shifts skrev:Spekulation: Om något lägger hinder i vägen kan det ju vara den enstaka baslådan snarare än topparna. Nu har du väl nyligen skaffat den (har jag för mig) plus byggt en bänk för dess dimensioner, men har du funderat i banorna att skaffa två (eller fyra) mindre baslådor som kan placeras lite fördelaktigt?

Har tyvärr inga förutsättningar på flera plan för det dvs. saknar plats då vardagsrummet är en plats för med än min anläggning därav Hifi-möbeln där jag ville integrera subben i möbeln. Har inga snickarerfarenheter och tänker inte ens tanken på att börja bygga baslådor, förutom att kanske fixa lite bättre finish på subben. Subben i sig är klockren till film (har aldrig haft något bättre och då har jag testat en del genom åren)när jag körde den och steget som driver den direkt till Hemmabioreceivern med utmärkt resultat och då hade jag inte ens testat med DSPeaker som jag även ska testa. Har nu beställt http://www.thomann.de/gb/dbx_223_xs.htm ... ac0d4b7d60 så får man se hur det går, jag är amatör med liten hjärna så det kan gå hur som helst. Misslyckas allt så kanske jag säljer frontar och center och kör med något annat och bara använder subben till film eller uppgraderar surroundkanalerna som är mycket enkla. DVS. håller det mesta öppet för tillfället. När man inte kör med annat än alla andra kör med här så får man vara själv är bästa dräng och prova sig fram på egen hand, den insikten har jag kommit fram till.
Psykfall med Komplex PTSD,Paniksyndrom,Ångest osv.
Tror på Kablar,ett altare och ett färgrikt ljud och är obegåvad enligt en del personer.

Användarvisningsbild
shifts
Med fasen rätt!
 
Inlägg: 11250
Blev medlem: 2007-08-17
Ort: Stockholm

Re: Filter för att dela toppar mot basar.

Inläggav shifts » 2016-03-23 16:37

Ålrajt. Vore ju bara synd om du gör dig av med toppar du gillar, om de inte är de som är problemet. Spekulera är väl kanske bara dumt (har själv liten hjärna), så lycka till med provandet.
2021 maj på Spotify

Användarvisningsbild
Beakungen
 
Inlägg: 2670
Blev medlem: 2009-11-14

Re: Filter för att dela toppar mot basar.

Inläggav Beakungen » 2016-03-24 10:52

MagnusÖstberg skrev:
Beakungen skrev:Verkar som att behringer har en variant också. DCX 2496 som även den verkar klara att göra en eq-kurva som bostar basen.


Någon som vet hur denne låter?
Nu är du väl onödigt lat om du inte orkar söka på forumet om detta :)



Haha jo det har du rätt i.

Googlade lite snabbt på forumet och fick fram lite om att den kan vara brusig. Sen är alltid frågan hur hörbart det är vid lyssningsposition?

Mina grejer är ju allt annat än lättdrivna så det bör minimera risken för brus.

Däremot såg jag att dbx har en st pa2 som ska vara bättre ljud (antar de menar mindre brus i den då).

Roligt med fler valmöjligheter. Med en dbx pa2 och en behringer så har man också auto-eq. Frågan bara är om den är lika bra i basen som dualcore2an?!

Doofus
 
Inlägg: 913
Blev medlem: 2011-05-29
Ort: Örebro

Re: Filter för att dela toppar mot basar.

Inläggav Doofus » 2016-03-24 12:09

Nu blev jag också intresserad, DBX driverack PA2 ser så himla smutt ut i mina ögon...
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."

Användarvisningsbild
Beakungen
 
Inlägg: 2670
Blev medlem: 2009-11-14

Re: Filter för att dela toppar mot basar.

Inläggav Beakungen » 2016-03-25 01:51

Doofus skrev:Nu blev jag också intresserad, DBX driverack PA2 ser så himla smutt ut i mina ögon...



Ja den verkar verkligen trevlig förutsatt att den är brusfri. Eller iaf så man ej hör brus vid lyssningsposition. Att det brusar svagt svagt när man lägger örat mot högtalarna kanske man får leva med :)

Användarvisningsbild
Kalejdokom
ARTist
 
Inlägg: 7320
Blev medlem: 2007-10-28

Re: Filter för att dela toppar mot basar.

Inläggav Kalejdokom » 2016-03-25 12:04

Men att döma av märkningen på fram- och baksida verkar det vara ett rent 3-vägs stereo-filter och det begränsar ju tillämpningen ganska mycket. Jag har ett DCX2496 och har ofta använt andra kombinationer av in/ut, t.ex. 2-vägs toppar och två separata monosubbar. Eller 2-vägs frontar plus centerkanal.

Annars verkar det ju vara en kanonpryl. Dessutom till fyndpris på dbx hemsida just nu. Men då tillkommer väl frakt, moms, tull etc...

Men som jag skrivit vid flera tillfällen tidigare har jag inga problem med brus från DCX2496, men då styr jag också ut den till 0 dB in vid referensnivå. Om man matar in för svag signal kan jag tänka mig att brustaket kan bli för högt.

Användarvisningsbild
Beakungen
 
Inlägg: 2670
Blev medlem: 2009-11-14

Re: Filter för att dela toppar mot basar.

Inläggav Beakungen » 2016-03-25 12:22

Kalejdokom skrev:Men att döma av märkningen på fram- och baksida verkar det vara ett rent 3-vägs stereo-filter och det begränsar ju tillämpningen ganska mycket. Jag har ett DCX2496 och har ofta använt andra kombinationer av in/ut, t.ex. 2-vägs toppar och två separata monosubbar. Eller 2-vägs frontar plus centerkanal.

Annars verkar det ju vara en kanonpryl. Dessutom till fyndpris på dbx hemsida just nu. Men då tillkommer väl frakt, moms, tull etc...

Men som jag skrivit vid flera tillfällen tidigare har jag inga problem med brus från DCX2496, men då styr jag också ut den till 0 dB in vid referensnivå. Om man matar in för svag signal kan jag tänka mig att brustaket kan bli för högt.



Fick börja fundera på hur du menade. Men jag misstänker du menar att med dcx2496 kan du köra aktiv delning mellan diskant och bas/mellan i en högtalare och då fortfarande köra delat mot basmoduler?

Detta är inget jag tror jag kommer använda dock. Men prisbilden är trevlig på behringer och min erfarenhet av deras monitorer iaf är att de lät väldigt trevligt för de små pengar de kostade även om byggkvaliten var sisådär (fick skruva fast diverse grejer som satt löst i lådan å skramlade med). :)

Helt klart en del spännande val nu :D

Användarvisningsbild
Kalejdokom
ARTist
 
Inlägg: 7320
Blev medlem: 2007-10-28

Re: Filter för att dela toppar mot basar.

Inläggav Kalejdokom » 2016-03-25 17:11

DCX har tre ingångar och sex utgångar. Det finns många möjligheter att kombinera in- och utgångarna för olika tillämpningar, genom att t.ex. summera ingång 1 och 2 till en intern monokanal som man länkar via filter och eq till en egen utgång samtidigt som man kan köra 2-vägs stereo ut på fyra utgångar. Samtidigt kan man ta in LFE- eller Centerkanal på den tredje ingången och låta den filtreras till den sjätte utgången. O.s.v.

Användarvisningsbild
sportbilsentusiasten
Nej, Sporthojsentusiasten
 
Inlägg: 11889
Blev medlem: 2008-07-01

Re: Filter för att dela toppar mot basar.

Inläggav sportbilsentusiasten » 2016-03-25 18:54

finns det något analogt filter till sub som fixar: justerbar HP-frekvens/branthet och LP-frekvens/branthet till sub, (option:justerbar steglös fas)
CR80 gör det delvis...(fast LP 80Hz)

Användarvisningsbild
Emrik
 
Inlägg: 467
Blev medlem: 2006-02-15
Ort: Malmö

Re: Filter för att dela toppar mot basar.

Inläggav Emrik » 2016-03-27 15:29

varför har ingen sagt miniDSP? :) perfekt pryl att pilla med. går väl att få med låda och allt för 1500 ungefär.

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22700
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Filter för att dela toppar mot basar.

Inläggav RogerGustavsson » 2016-03-27 21:12

Fast miniDSP är inte alltid kompatibel med övrig utrustning, framförallt slutsteg som kräver hög ingångsnivå. Någon har val också påtalat en viss påverkan genom filtret, inte helt i klass med vissa analoga delningsfilter.

Användarvisningsbild
Nusse
 
Inlägg: 626
Blev medlem: 2006-04-15
Ort: Örebro

Re: Filter för att dela toppar mot basar.

Inläggav Nusse » 2016-03-28 13:21

RogerGustavsson skrev:Fast miniDSP är inte alltid kompatibel med övrig utrustning, framförallt slutsteg som kräver hög ingångsnivå. Någon har val också påtalat en viss påverkan genom filtret, inte helt i klass med vissa analoga delningsfilter.


Nu finns det en "miniDSP 2x4 HD" sedan någon månad tillbaka, med bl.a. Unbalanced outputs: Max 2Vrms. Jag ska precis beställa en.
https://www.minidsp.com/products/minids ... dsp-2x4-hd
Väljer att inte skriva mer här då det finns en specifik tråd om miniDSP.
"Lyrics is just a waste of time between Solos."

Doofus
 
Inlägg: 913
Blev medlem: 2011-05-29
Ort: Örebro

Re: Filter för att dela toppar mot basar.

Inläggav Doofus » 2016-03-29 10:24

Nusse skrev:
RogerGustavsson skrev:Fast miniDSP är inte alltid kompatibel med övrig utrustning, framförallt slutsteg som kräver hög ingångsnivå. Någon har val också påtalat en viss påverkan genom filtret, inte helt i klass med vissa analoga delningsfilter.


Nu finns det en "miniDSP 2x4 HD" sedan någon månad tillbaka, med bl.a. Unbalanced outputs: Max 2Vrms. Jag ska precis beställa en.
https://www.minidsp.com/products/minids ... dsp-2x4-hd
Väljer att inte skriva mer här då det finns en specifik tråd om miniDSP.


Tusen tack, nu försvann ju mina funderingar på vad jag ska handla... Beställde en direkt...
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."

hammarn_2
 
Inlägg: 197
Blev medlem: 2016-02-15

Re: Filter för att dela toppar mot basar.

Inläggav hammarn_2 » 2016-03-29 21:57

Jag tycker det verkar som att den balanserade miniDSP:n är lite förbisedd då jag läst på flera ställen om brus och invändningar mot låg utspänning (nu senast i din medlemstråd Doofus). Borde inte den balanserade vara bättre på detta? Utspänningen är ju iaf högre. Vad missar jag?

HD-versionen, om man nu inte tänker dra nytta av DAC funktionaliteten, ser jag inte riktigt vitsen med.. Eller är det helt enkelt smidigheten i kontakteringen, att man bara kan tuta och köra med vanliga RCA-kablar?

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22700
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Filter för att dela toppar mot basar.

Inläggav RogerGustavsson » 2016-03-29 22:06

hammarn_2 skrev: Borde inte den balanserade vara bättre på detta? Utspänningen är ju iaf högre. Vad missar jag?


Det hjälper inte om bruset följer med. Signalbrusförhållandet internt sätts antagligen i den digitala domänen.

Användarvisningsbild
Nusse
 
Inlägg: 626
Blev medlem: 2006-04-15
Ort: Örebro

Re: Filter för att dela toppar mot basar.

Inläggav Nusse » 2016-03-29 22:11

Doofus skrev:
Nusse skrev:
RogerGustavsson skrev:Fast miniDSP är inte alltid kompatibel med övrig utrustning, framförallt slutsteg som kräver hög ingångsnivå. Någon har val också påtalat en viss påverkan genom filtret, inte helt i klass med vissa analoga delningsfilter.


Nu finns det en "miniDSP 2x4 HD" sedan någon månad tillbaka, med bl.a. Unbalanced outputs: Max 2Vrms. Jag ska precis beställa en.
https://www.minidsp.com/products/minids ... dsp-2x4-hd
Väljer att inte skriva mer här då det finns en specifik tråd om miniDSP.


Tusen tack, nu försvann ju mina funderingar på vad jag ska handla... Beställde en direkt...


Då hann du före mig. Vi hade ju tom kunnat göra en sambeställning och delat på frakten (inga jättepengar iofs). Gissar att i bor ganska nära varandra.
"Lyrics is just a waste of time between Solos."

Användarvisningsbild
Emrik
 
Inlägg: 467
Blev medlem: 2006-02-15
Ort: Malmö

Re: Filter för att dela toppar mot basar.

Inläggav Emrik » 2016-03-29 22:25

RogerGustavsson skrev:
hammarn_2 skrev: Borde inte den balanserade vara bättre på detta? Utspänningen är ju iaf högre. Vad missar jag?


Det hjälper inte om bruset följer med. Signalbrusförhållandet internt sätts antagligen i den digitala domänen.


inte så negativ nu :) nu får vi ju några som kommer testa hur signalbrusförhållandet förhåller sig i MiniDSP HD. utmärkt tycker jag.

Doofus
 
Inlägg: 913
Blev medlem: 2011-05-29
Ort: Örebro

Re: Filter för att dela toppar mot basar.

Inläggav Doofus » 2016-03-29 22:55

Nusse skrev:
Doofus skrev:
Nusse skrev:
Nu finns det en "miniDSP 2x4 HD" sedan någon månad tillbaka, med bl.a. Unbalanced outputs: Max 2Vrms. Jag ska precis beställa en.
https://www.minidsp.com/products/minids ... dsp-2x4-hd
Väljer att inte skriva mer här då det finns en specifik tråd om miniDSP.


Tusen tack, nu försvann ju mina funderingar på vad jag ska handla... Beställde en direkt...


Då hann du före mig. Vi hade ju tom kunnat göra en sambeställning och delat på frakten (inga jättepengar iofs). Gissar att i bor ganska nära varandra.


Skolgatan finns jag på, ber om ursäkt jag blev så exalterad, tänkte inte ens på att fler ville beställa !
Jag lovar att rapportera skillnaderna mot produkten den ersätter!
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."

Användarvisningsbild
Nusse
 
Inlägg: 626
Blev medlem: 2006-04-15
Ort: Örebro

Re: Filter för att dela toppar mot basar.

Inläggav Nusse » 2016-03-29 23:10

Doofus skrev:
Nusse skrev:
Doofus skrev:
Tusen tack, nu försvann ju mina funderingar på vad jag ska handla... Beställde en direkt...


Då hann du före mig. Vi hade ju tom kunnat göra en sambeställning och delat på frakten (inga jättepengar iofs). Gissar att i bor ganska nära varandra.


Skolgatan finns jag på, ber om ursäkt jag blev så exalterad, tänkte inte ens på att fler ville beställa !
Jag lovar att rapportera skillnaderna mot produkten den ersätter!

Har faktiskt också bott på skolgatan 32? tror jag.. det är så länge sedan...
Jag beställer nog en "HD" imorgon. Blir lite orolig att den gamla anses som så dålig. I det stora hela är ljudet bättre med minidsp än utan i mitt fall, beroende på mitt usla rum. I nio fall av tio när jag är missnöjd med ljudet, så är det kvalitén på inspelningen jag retar mig på och det med min enkla anläggning. Hoppas på ett ljudmässigt lyft, så jag kan reta mig än mer på dåliga inspelningar :wink:
"Lyrics is just a waste of time between Solos."

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15355
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Filter för att dela toppar mot basar.

Inläggav DVD-ai » 2016-03-30 11:28

Den gamla är klart hörbar i sin negativa inverkan på ljudet, men det är inte så att det låter "dåligt" med den inkopplad utan bara sämre.
Och har man problem i basen som är större så kan det absolut vara en ide att köra MiniDSP i alla fall, för att totalen kanske blir bättre och mer njutbar :)

Hos mig så fick inte miniDSP vara kvar för jag tyckte att den tog "udden" av musiken och allting blev plattare = tråkigare... även utan någon EQ alls utan bara med signalen gående genom MiniDSP.
Men som sagt, denna skillnad ska inte överdrivas, det är inte så att det helt plötsligt lät dåligt på något sätt, bara mindre bra... och den påverkan ville jag inte ha på min återgivning :)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Doofus
 
Inlägg: 913
Blev medlem: 2011-05-29
Ort: Örebro

Re: Filter för att dela toppar mot basar.

Inläggav Doofus » 2016-03-30 15:21

Nusse skrev:
Doofus skrev:
Nusse skrev:
Då hann du före mig. Vi hade ju tom kunnat göra en sambeställning och delat på frakten (inga jättepengar iofs). Gissar att i bor ganska nära varandra.


Skolgatan finns jag på, ber om ursäkt jag blev så exalterad, tänkte inte ens på att fler ville beställa !
Jag lovar att rapportera skillnaderna mot produkten den ersätter!

Har faktiskt också bott på skolgatan 32? tror jag.. det är så länge sedan...
Jag beställer nog en "HD" imorgon. Blir lite orolig att den gamla anses som så dålig. I det stora hela är ljudet bättre med minidsp än utan i mitt fall, beroende på mitt usla rum. I nio fall av tio när jag är missnöjd med ljudet, så är det kvalitén på inspelningen jag retar mig på och det med min enkla anläggning. Hoppas på ett ljudmässigt lyft, så jag kan reta mig än mer på dåliga inspelningar :wink:


Skolgatan 20 är mitt hem.. En del överdriver hörbarheten av vanliga miniDSP, mitt störta problem ligger i gainmatchningen 0,9v ut är helt enkelt för lite för mina slutsteg och då uppstår brus.

bl.a Siegfried Linkwitz rekommender och använder själv gamla miniDSP 2x4 in a box till sina Pluto, och jag har bara hört väl om den högtalaren.

Kombinationen REW + UMIK-1 + miniDSP 2x4 HD tror jag är en billig modell för att komma väldigt långt med ett delat system.
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."

Användarvisningsbild
Beakungen
 
Inlägg: 2670
Blev medlem: 2009-11-14

Re: Filter för att dela toppar mot basar.

Inläggav Beakungen » 2016-04-01 11:44

Trevligt med lite drag i tråden :D

Jag behöver mer än 2volt rms ut också. Jag kör ju idag en Onkyo 906 som försteg, och den är visserligen klart bättre än avr 4000x från denon jag hade, men den är fortfarande för dålig output för att få max i kvalitén på ljudet. Kör jag min amplifix som kan pilla ur sig så mkt som 7volt på pre-out så får jag ett klart bättre ljud :)

Mina steg är inte direkt moderna och kräver mkt nivå in för att kunna nyttja dem max :)

Sen är jag galet nöjd med ljudet och drivet i stegen så de kommer inte bytas.

Men misstänker att med typ en dbx pa2 så kan man få ur mkt mer än 2volt. Så filtret får inte begränsa outputen en massa :)

Användarvisningsbild
DVD-ai
 
Inlägg: 15355
Blev medlem: 2008-03-30
Ort: Stockholms skärgård

Re: Filter för att dela toppar mot basar.

Inläggav DVD-ai » 2016-04-01 11:53

Samma sak med cr80s, där är det ingen 2v gräns inte !
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

"Att mäta är att få svar på hur det man mäter, mäter"

Användarvisningsbild
RogerGustavsson
 
Inlägg: 22700
Blev medlem: 2004-05-02
Ort: Huskvarna

Re: Filter för att dela toppar mot basar.

Inläggav RogerGustavsson » 2016-04-01 15:20

Fast det är ju en kombination av utnivå från källan och slutstegens ingångskänslighet. 10 V in på slutsteget funkar i regel inget vidare heller.

Användarvisningsbild
dawelito
 
Inlägg: 396
Blev medlem: 2016-03-02

Re: Filter för att dela toppar mot basar.

Inläggav dawelito » 2016-05-02 20:35

delar mina 15" toppar och mina 18" basar med ett behringer CX3400 och det låter, enligt mig, super bra. Blev inte sämre med filtret inkopplat.

kostar runt 1100kr.

Driverack PA2 har jag sneglat lite på men det får nog vara för ett tag framöver.
Gnistjagare & Psychedelic trance fantast

Användarvisningsbild
RMA
 
Inlägg: 1385
Blev medlem: 2006-09-21

Re: Filter för att dela toppar mot basar.

Inläggav RMA » 2020-10-09 10:45

DVD-ai skrev:Jag hade köpt ett Ino cr80s, om man värdesätter ljudkvalitet högt så är det ett ypperligt filter att sikta på ! :)

80Hz delning, LP30dB/okt och HP18dB/Okt, ställbart Q (ställbar branthet) på LP delen, kan kompletteras med infratillsats och kan då boosta riktigt låga frekvenser och ner i infraområdet samt styra återgivningen än bättre upp över 40Hz.
Utöver det så har cr80s ett Subsonic filter som man kan slå på om man vill och denna skär vid 13,5Hz.

Om du köper en cr80s nytt från ingvar så får du dessutom senaste version, denna har möjlighet till att ändra delningen till 104Hz eller 124Hz med hjälp av insticksmoduler bara, jätte smidigt :)

Vet du vad dessa frekvens insticks moduler kostar? Brukar iö ha dessa hemma?

Användarvisningsbild
philipbtz
 
Inlägg: 2708
Blev medlem: 2010-11-18

Re: Filter för att dela toppar mot basar.

Inläggav philipbtz » 2020-10-09 15:25

Ärligt talat dela bara i din receiver det är mitt tips :) Om du har tid och intresse finns det massor med bra lösningar för att lösa olika problem men det kostar pengar och man måste vara beredd att lägga ganska mycket tid. De allra, allra flesta orkar inte med det i slutändan är vad jag kan säga om det.

Användarvisningsbild
RJohan
 
Inlägg: 1582
Blev medlem: 2007-02-11

Re: Filter för att dela toppar mot basar.

Inläggav RJohan » 2020-10-10 18:33

Kalejdokom skrev:Men som jag skrivit vid flera tillfällen tidigare har jag inga problem med brus från DCX2496, men då styr jag också ut den till 0 dB in vid referensnivå. Om man matar in för svag signal kan jag tänka mig att brustaket kan bli för högt.


Jag misstänker att de som gnäller om brus har volymen före filtret, inte så fiffigt när den är digitalt.

Fråga: Kan man styra volymen ut från en DCX? Eller får man hänga på en flergangad pot efteråt?

Det finns en 'finare' variant med digital ingång, då bränner man två flugor med en lödkolv :wink:

FöregåendeNästa

Återgå till Köpråd


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster