Filter för att dela toppar mot basar.

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Kalejdokom
ARTist
 
Inlägg: 7308
Blev medlem: 2007-10-28

Re: Filter för att dela toppar mot basar.

Inläggav Kalejdokom » 2020-10-17 15:14

Finns det DCX2496 utan digital ingång? Min har tre analoga och en digital ingång.
Det finns nivåinställning individuellt för alla utgångar, men dom kan man inte använda som volymreglage. Det låter krångligt att reglera volymen på utgångarna.
Det jag menade med mitt inlägg var att man behöver "full signal" in i DCX vid max volym. Har man för svag insignal blir det lätt brus (men det gäller ju generellt för all ljudutrustning).

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don
 
Inlägg: 7256
Blev medlem: 2003-08-27
Ort: area 51

Re: Filter för att dela toppar mot basar.

Inläggav avr7000 » 2020-10-17 16:11

Kalejdokom skrev:Finns det DCX2496 utan digital ingång? Min har tre analoga och en digital ingång.
Det finns nivåinställning individuellt för alla utgångar, men dom kan man inte använda som volymreglage. Det låter krångligt att reglera volymen på utgångarna.
Det jag menade med mitt inlägg var att man behöver "full signal" in i DCX vid max volym. Har man för svag insignal blir det lätt brus (men det gäller ju generellt för all ljudutrustning).



https://www.thomann.de/gb/behringer_dcx2496le_ultradrive.htm

Light versionen
Hjälper Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.

Användarvisningsbild
Kalejdokom
ARTist
 
Inlägg: 7308
Blev medlem: 2007-10-28

Re: Filter för att dela toppar mot basar.

Inläggav Kalejdokom » 2020-10-17 18:00

Så har man lärt sig något nytt idag igen. :) Bara 2 ingångar, men ändå ett prisvärt alternativ för den som inte behöver digital ingång.

Edit: Skiljer dock bara 250 kr mot originalet med 3 ingångar och digital domän. Hm... :?

Föregående

Återgå till Köpråd


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Fytrius och 5 gäster