Line Magnetic vs Yaqin rörförstärkare

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
ljungberg_Sthlm

Line Magnetic vs Yaqin rörförstärkare

Inläggav ljungberg_Sthlm » 2016-04-08 12:17

Har sålt iväg min Luxman och letar en förnuftig rörförstärkare.

Kommer att få låna en rörförstärkare i några veckor utrustad med 300b rör för att utvärdera hur högtalarna fungerar.

Tittade lite på rör-kit vid årsskiftet men har beslutat att jag köper klart istället. Har hittat 3 förstärkare som är intressanta.

Line Magnetic LM-216ia som är utrustad med KT88 rör.

Yaqin MC-350B eller MS-300C som använder 300B rör.

Är det någon här som har erfarenhet av någon av dessa modeller? Fördelar respektive nackdelar. Allt Kina kan ju inte vara skit då man läst mycket positivt om just dessa modeller.

Jag hade gärna haft en Edison Triod MK2 men den budgeten finns inte just nu då även ny dac skall inhandlas.

Användarvisningsbild
Conan

Re: Line Magnetic vs Yaqin rörförstärkare

Inläggav Conan » 2016-04-11 08:32

Har inga direkta erfarenheter av nån av dem, men LM gör väl lite mer påkostade apparater är känslan?

Köpte från HK en Bewitch KT-88 för några år sen och den funkade klanderfritt och lät fint. Har kontakt med nuvarande ägaren och apparaten funkar fortfarande som den ska. Märket säljs också som Puresound (fast Puresound i UK säger att det är heeeeeelt andra förstärkare) och kostar då tredubbelt. Bewitch kan rekommenderas! Dom har även stärkare med 2A3 och 300B som slutrör.

Användarvisningsbild
ljungberg_Sthlm

Re: Line Magnetic vs Yaqin rörförstärkare

Inläggav ljungberg_Sthlm » 2016-06-09 09:06

Vart ingen av ovanstående. Efter att ha läst lite rescensioner på nätet så fastnade jag för en förstärkare vid namn Audioromy M-828A med de udda rören FU29. Yaqin har fått väldigt bra omdöme kontra sitt pris men många tyckte att denna var roligare och lät trevligare.

Att denna sedan var seriöst fullmoddad och städad internt med bl a Mundorf kondensatorer gjorde inte heller valet svårare.

Återgå till Köpråd