Funderar på att köpa en ny begagnad bioreceiver.
Har ni några tips på modeller som har peq, med valbar frekvens, Q-värde?
Några tipsade modeller:
Yamaha RX-A3060 AVENTAGE
Emotiva XMC-1
Nakamichi AV1
Moderator: Redaktörer
paa skrev:Många receivers har ingen PEQ på subwooferkanalen, där det kanske skulle varit mest intressant.
Michael skrev:Emotiva XMC-1, men dyr och inga slutsteg!
steveo1234 skrev:Blir billigare och bättre (antagligen) med billigaste receivern som räcker för dig tillsammans med en minidsp.
Kevin_Mitnick skrev:steveo1234 skrev:Blir billigare och bättre (antagligen) med billigaste receivern som räcker för dig tillsammans med en minidsp.
Tveksamt om det blir billigare. En Yamaha RX-A760 landar nog på ca 6-7k när den kommer ut.
steveo1234 skrev:Kevin_Mitnick skrev:steveo1234 skrev:Blir billigare och bättre (antagligen) med billigaste receivern som räcker för dig tillsammans med en minidsp.
Tveksamt om det blir billigare. En Yamaha RX-A760 landar nog på ca 6-7k när den kommer ut.
Om det är en fullfjädrad PEQ i den så är det helt klart tveksamt ja. Såvida man inte klarar sig med en betydligt billigare receiver än så dvs. Jag misstänker att den nämnda Yamahan kräver att man använder en medföljande mic? Jag har lite svårt att tänka mig att den är tillräckligt bra också?. Dessutom finns klart risken att man vill ha mer än 5.1.2 och då faller också Yamahan bort.
Många saker att balansera..
EDIT: Yamaha nämner inte själv att den receivern har en PEQ inbyggt. Skumt.
steveo1234 skrev:Blir billigare och bättre (antagligen) med billigaste receivern som räcker för dig tillsammans med en minidsp.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], eljulio och 19 gäster