DSP till slutna sls10

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Bongo

DSP till slutna sls10

Inläggav Bongo » 2016-06-09 10:10

Hej
Nu har jag införksaffat ett slutsteg till mina nyanskaffade slutna basar med sls10" i. Så nu är frågan vilken DSP man ska ha (det behövs märkte jag vid första provlyssningen), det finns ju några stycken att välja på, miniDSP är ju trevligt prissatt, tänker då på en 2x4, så en sån skulle man ju nästan kunna köpa ny till och med. Annars finns ju Antimode 8033 cinema, men den är ju dyrare och jag vet inte om den är så flexibel som jag vill att den ska vara. I första hand så behöver ju basen lyftas i dom lägre frekvenserna då dom slutna lådorna faller tidigt, så tidigt att frontarna spelar betydligt djupare än baslådorna om man kör dom (frontarna alltså) i fullrange, och så ska det ju inte vara. Kanske finns det någon annan trevlig apparat som man kan införskaffa som gör denna kompensation på ett förnämligt sätt. Det gör ju inget sen heller om man kan använda samma apparat för att equaliza mer generellt i basområdet, men det är en bonus. I första hand måste lågbasen lyftas i nivå (är det att införa en sån kompensation som kallas "house curve" eller är det något annat?).
Äger och driver webshopen www.halmfoto.se

Återgå till Köpråd