Gjorde exakt samma trådstart när jag först började kolla på faktiskt för 4 år sedan, då med en HK 430 och ett par dali 104, lite har hänt sedan dess men vilken del i kedjan tror ni skulle ge störst förbättring att byta ut? Mina egna tankar lyder som följande:
En dac av högre kvalitet skulle säkert inte vara dumt, är den å andra sidan hyggligt konstruerad kanske högtalarbyte skulle vara störst förbättring.
En mindre kul grej om man skulle byta ut något innan förstärkarna är att det är rätt bra signalnivåmatchat, ljudkortet ger 1v ut, minidspns max är 0.9(har dämpat en aning på ingången för att den inte ska klippa om man skulle spela tokhögt, sedan är ingångskänsligheten på alla förstärkarna typ 1v.
Vet inte hur mycket detta gör men ger bra feelgood iaf
Finns vissa som inte gillar miniDSP och säger den ger sameness och brum/brus, här är varken brus eller brum ett problem, skulle vara samenessen då men sånt märker man inte förns man bytt..
Förstärkarna litar jag nog på att dom gör sitt jobb, basarna likaså. Tror inte byte gör störst nytta här. Kommentarer om rummet undanbedes, även jag vet att störst förbättring uppnås här