Moderator: Redaktörer
petersteindl skrev:Vad har du för mobil? Det är stor skillnad i drivförmåga på iPhone kontra de flesta Android. De nya Samsung är dock lika bra som iPhone har jag hört sägas.
leofar2 skrev:petersteindl skrev:Vad har du för mobil? Det är stor skillnad i drivförmåga på iPhone kontra de flesta Android. De nya Samsung är dock lika bra som iPhone har jag hört sägas.
Iphone 6
petersteindl skrev:leofar2 skrev:petersteindl skrev:Vad har du för mobil? Det är stor skillnad i drivförmåga på iPhone kontra de flesta Android. De nya Samsung är dock lika bra som iPhone har jag hört sägas.
Iphone 6
Trådlöst eller 3,5? Eller båda? Vill du kunna prata i telefon med luren på?
paa skrev:B&O har några ganska bra trådlösa som kanske passar?
leofar2 skrev:petersteindl skrev:leofar2 skrev:Iphone 6
Trådlöst eller 3,5? Eller båda? Vill du kunna prata i telefon med luren på?
3,5 gärna inte trådlöst. Måste inte kunna prata i luren.

dewpo skrev:Här är en lista på dom produkter som säljs i Sverige och verkar uppfylla dina krav, Jag har inte hört någon av dom så jag kan inte råda...
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=s288310497
bootstrap skrev:En reselur som är såpass dyr med sladd skulle ett skakrav vara utbytbar sladd, eftersom den kommer börja glappa.
leofar2 skrev:Jag har införskaffat mig en HA ear one och ett par sennheiser hd 600 som jag är jätte nöjd med! Men jag spenderar mycket tid utanför hemmet i plugget eller så cyklar jag runt stan, så jag behöver ett par hörlurar som kan drivas med mobilen. Gärna att de är bra nog att användas med HA'n. De ska vara stängda. Och jag gillar ett väldigt neutralt ljud. Prisklass 3-4 tusen. Några bra tips?
shifts skrev:Har haft ett par AKG K271 mk II sedan i julas och de är väldigt slanka i återgivningen, botten finns i princip inte. Tycker de känns slankare än neutralt och blir förvånad när de sägs mäta bra.
shifts skrev:Har haft ett par AKG K271 mk II sedan i julas och de är väldigt slanka i återgivningen, botten finns i princip inte. Tycker de känns slankare än neutralt och blir förvånad när de sägs mäta bra.
Johan_Lindroos skrev:shifts skrev:Har haft ett par AKG K271 mk II sedan i julas och de är väldigt slanka i återgivningen, botten finns i princip inte. Tycker de känns slankare än neutralt och blir förvånad när de sägs mäta bra.
Har du jämfört med andra hörlurar? I så fall vad? Eller har du jämfört med högtalare? Egna inspelningar?
Det finns många lurar som har närmast groteskt stora fel. Så ÄR det inte med K271 mk II. Inte perfekta dock, men klart mindre fel än de flesta.
Johan_Lindroos skrev:shifts skrev:Har haft ett par AKG K271 mk II sedan i julas och de är väldigt slanka i återgivningen, botten finns i princip inte. Tycker de känns slankare än neutralt och blir förvånad när de sägs mäta bra.
Har du jämfört med andra hörlurar? I så fall vad? Eller har du jämfört med högtalare? Egna inspelningar?
Det finns många lurar som har närmast groteskt stora fel. Så ÄR det inte med K271 mk II. Inte perfekta dock, men klart mindre fel än de flesta.
petersteindl skrev:shifts skrev:Har haft ett par AKG K271 mk II sedan i julas och de är väldigt slanka i återgivningen, botten finns i princip inte. Tycker de känns slankare än neutralt och blir förvånad när de sägs mäta bra.
Hur skall en hörlur mäta för att mäta bra? Och hur har mätningen då gått till?
Många vill ju ha house kurves på högtalare i rum. Hur ser en house kurve ut med hörlurar? Och hur har man då mätt?
Med vänlig hälsning
Peter
shifts skrev:petersteindl skrev:shifts skrev:Har haft ett par AKG K271 mk II sedan i julas och de är väldigt slanka i återgivningen, botten finns i princip inte. Tycker de känns slankare än neutralt och blir förvånad när de sägs mäta bra.
Hur skall en hörlur mäta för att mäta bra? Och hur har mätningen då gått till?
Många vill ju ha house kurves på högtalare i rum. Hur ser en house kurve ut med hörlurar? Och hur har man då mätt?
Med vänlig hälsning
Peter
Det vet jag inte men det är relevanta frågor. Har inte använt mig av någon form av referens i egentligen mening, utan lyssnat på mycket musik och konstaterat efteråt att det låtit mycket slankare än jag är van vid (och i jämförelse med vad jag subjektivt föredrar).
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 19 gäster